تأیید حکم حبس ۸۵ دانشجوی مصری به اتهام شرکت در تظاهرات

تائید حکم حبس 85 دانشجوی مصری به اتهام شرکت در تظاهرات

خبرگزاری تسنیم: دادگاه استیناف مصر حکم حبس ۸۵ دانشجوی اسلام گرا را به دلیل شرکت در تظاهرات غیر قانونی و حمله به نیروهای امنیتی در دانشگاه الازهر، تأیید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه استیناف شهر نصر حکم حبس 85 دانشجوی اسلام گرا را که حداکثر به 5 سال می رسد به اتهام شرکت در تظاهرات غیر قانونی و دست داشتن در خشونت های دانشگاه الازهر، تائید کرد.

در همین رابطه «مختار منیر» وکیل 9 تن از این دانشجویان با اشاره به اینکه 5 نفر از این دانشجویان دختر هستند، گفت که این دانشجویان در سه قضیه اعم از تظاهرات غیرقانونی، تجمع و اغتشاش و حمله به نیروهای پلیس محکوم شده بودند.

جلسه دادگاه استیناف روز گذشته در آکادمی پلیس که در مجاورت زندان طره واقع در جنوب قاهره قرار دارد، برگزار شد و دانشجویان متهم نیز در این جلسه حضور داشتند.

این در حالی است که متهمان هنوز هم می توانند به دادگاه فرجام نسبت به این احکام اعتراض نمایند و در همین رابطه مختار اظهار داشت که اعتراضی به دادگاه فرجام ارائه خواهند کرد.

دانشگاه الازهر نیز همانند دیگر دانشگاه های مصر به طور مکرر شاهد درگیری‌های خشونت بار بین نیروهای امنیتی و دانشجویان حامی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر است.

این در حالی است که سال گذشته 16 دانشجو در درگیری‌های دانشگاه به قتل رسیدند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان