همایش بزرگ ۴ هزار نفری معلولان مازندران برگزار می‌شود

همایش بزرگ 4 هزار نفری معلولان مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی مازندران از برگزاری همایش بزرگ چهار هزار نفری معلولان استان به مناسبت روز جهانی معلولان خبر داد.

سید سعید آرام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار کرد: شنبه 8 آذر نمایشگاه توانمدی های معلولان مازندران در ساری گشایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین در روز چهارشنبه 12 آذرماه نیز همایش چهار هزار نفری معلولان در سالن سید رسول حسینی ساری با حضور مسئولان استانی و میهمانان کشوری برگزار خواهد شد.

آرام گفت: افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در ساری، برگزاری مسابقات مختلف علمی، ورزشی و هنری در سطح شهرهای استان از دیگر برنامه های هفته مصادف با روز جهانی معلولان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: توانبخشی معلولان مهم‌ترین دغدغه این سازمان بوده و برای این منظور آموزش معلولان، اقدامات فرهنگی برای آموزش شهروندان عادی برای رعایت حقوق شهروندی را در دستور کار خود دادیم.

آرام با بیان اینکه مازندران در نرم متوسط تعداد معلولان در سطح کشور است، افزود: برخی از معلولان استان جزء نخبگان علمی استان و کشور هستند به نحوی که 700 دانشجو در مقاطع مختلف علمی در حال تحصیل بوده اگرچه قانون استخدام جذب 3 درصدی معلولان در دستگاه های دولتی اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: برای استخدام‌ها معمولا آزمونی برگزار نمی‌شود و با اجرای کامل این قانون نیز معضل بیکاری معلولان استان برطرف نخواهد شد با این همه با آموزش جوانان و زوجین می توان از تولد نوزاد معلول جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon