جزییات حمایت قضایی آموزش‌وپرورش از خانواده معلم بروجردی

جزییات حمایت قضایی آموزش‌وپرورش از خانواده معلم بروجردی

خبرگزاری تسنیم:مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که حمایت قضایی از حقوق معلمان بخشی از وظایف این وزارتخانه است،‌ گفت:‌ در ارتباط با پرونده فوت معلم بروجردی تمام تلاشمان معطوف به صیانت کامل از حقوق خانواده اوست.

محمد فاضل در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش "به دستور وزیر آموزش وپرورش این وزارتخانه مأموریت یافته در تمام مراحل رسیدگی به پرونده مرحوم "محسن خشخاشی" معلم بروجردی، حمایت قضایی ویژه از خانواده وی را به عمل آورد، حمایت‌های ویژه از این پرونده به چه صورت اعمال خواهد شد؟" اظهار داشت:‌ آموزش‌ و پرورش در تلاش برای حمایت قضایی از پرونده این معلم است و در این زمینه با مراجع پیگیر این پرونده ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی افزود:‌ آموزش و پرورش در این زمینه در دو جهت فعالیت خواهد کرد، محور نخست تلاشمان بر این نکته معطوف است تا حق این معلم تضییع نشود و از حقوق وی صیانت کامل شود همچنین طی ارتباط با مراجع پیگیری کننده این پرونده تلاش می‌کنیم تا رسیدگی به این پرونده تسریع شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل دفتر وزارتی گفت:‌ مدیر کل استان لرستان که در جریان پیگیری و روند رسیدگی به این پرونده قرار دارد مأموریت یافته تا به طور مرتب گزارش‌های مربوطه را به وزارتخانه اعلام کند.

فاضل بیان کرد:‌در جریان رسیدگی به پرونده مرحوم "خشخاشی" هر جا که نیاز باشد آموزش و پرورش حضور می‌یابد به عنوان مثال اگر برای بررسی پرونده وی نیاز به حضور وکیل باشد آموزش و پرورش برای انتخاب وکیل ورود می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش "آیا دانش‌آموز ضارب دستگیر شده است؟" عنوان کرد: خیر اما پدر این دانش‌آموز بازداشت شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی همچنین در پاسخ به این پرسش که " آموزش و پرورش برای تأمین امنیت معلمان در استان سیستان و بلوچستان چه تدابیری را اتخاذ کرده است؟" گفت: آموزش و پرورش در رابطه با تمام معلمان احساس وظیفه می‌کند، صیانت از حقوق معلمان از وظایف اصلی ماست و به صورت ویژه در مواردی که ضرورت دارد، ورود می‌کنیم.

فاضل عنوان کرد: در ماجرای ترور معلمان در استان سیستان و بلوچستان بنده به عنوان نماینده آموزش و پرورش به این استان سفر کردم و با فرمانده انتظامی این استان جلساتی را داشتیم و به شدت پیگیر تأمین امنیت معلمان در این منطقه هستیم.

وی بیان کرد:‌ باید از پتانسیل و ظرفیت موجود در مناطق مختلف مانند معتمدان، متنفذان و شوراهای روستا و شهر برای تأمین امنیت معلمان استفاده کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon