آیت‌الله ‌موسوی: تکفیری‌ها برای برهم‌زدن آرامش جهان اسلام فعالیت می‌کنند


آیت‌الله ‌موسوی: تکفیری‌ها برای برهم‌زدن آرامش جهان اسلام فعالیت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: استاد حوزه علمیه لبنان گفت: تکفیری‌ها برای برهم زدن آرامش مسلمانان در همه جا تلاش می‌کنند و در این مسیر آرامش را در مناطقی مثل طرابلس لبنان برهم ریخته‌اند.

آیت‌الله سید صادق موسوی ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار کرد: مسئله هم زیستی مسالمت آمیز بین مذاهب و تفکرات اسلامی در شرایط فعلی یک مسئله حیاتی است.

مترجم و محقق نهج الابلاغه خاطر‌نشان کرد: ‌در سال‌های طولانی که در لبنان مشغول فعالیت فرهنگی بوده‌ام از نزدیک با تفکرات گوناگون که در لبنان حضور دارند آشنا شده‌ام و مردم لبنان در این مدت با وجود مذاهب گوناگون به یک تعامل مشترک رسیده‌اند.

این کار‌شناس مسائل فرق اسلامی درباره راهکار حذف جریان‌های تکفیری گفت: اگر به این نقطه برسیم که هر فرد و گروهی خود را حق مطلق ندانسته دیگران را نیز باطل مطلق فرض نکند، فضا برای ایجاد تعامل بین فرق اسلامی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تلاش تفکیری‌ها برای برهم زدن وحدت بین مسلمانان گفت: تکفیری‌ها برای برهم زدن آرامش مسلمانان درهمه جا تلاش می‌کنند و در این مسیر آرامش را در مناطقی مثل طرابلس لبنان برهم ریخته‌اند.

مولف و شارح نهج البلاغه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی یک تهدید بزرگ برای استکبار جهانی به وجود آمد گفت: استکبار جهانی از‌‌‌ همان زمان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی آغاز کرد.

‌آیت‌الله موسوی خاطرنشان کرد: برای فتنه‌های آینده باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا از شکل‌گیری گروه‌های تکفیری همچون داعش جلوگیری کنیم.

‌وی تاکیدکرد: ‌‌‌همان کسانی که سبب  ایجاد داعش شدند در حال حاضر درگیر فتنه داعش شده‌اند و داعش دامن گیر آن‌ها شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon