۹ کشته و ۱۵ زخمی در انفجار بغداد

9 کشته و 15 زخمی در انفجار بغداد

خبرگزاری تسنیم: یک منبع پلیس عراق اعلام کرد که دستکم ۹ نفر دوشنبه شب در انفجار یک دستگاه خودرو در شمال بغداد کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه نیوز، یک منبع پلس عراق گفت: یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه الشعب در شمال بغداد منفجر شد.

وی افزود: در این انفجار دستکم 9 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع گفت: نیروهای امنیتی محل را به محاصره درآورده و خودروهای آمبولانس اجساد را به پزشکی قانونی و زخمی ها را به بیمارستان منتقل کردند.

درهمین حال، یک منبع محلی در استان نینوا امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش سه زن را به ضرب گلوله در مرکز شهر موصل اعدام کرد.

این منبع محلی گفت: عناصر داعش دوشنبه شب سه زن 30 تا 40 ساله را در مرکز شهر موصل به ضرب گلوله اعدام کردند.

به گفته این منبع، عناصر داعش به تجمع کنندگان در محل اعدام گفتند که این سه زن جاسوس دستگاههای اطلاعاتی عراق بوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نعیم الکعود یکی از شیوخ عشیره البونمر امروز دوشنبه از آزادسازی چهار روستا در نزدیک منطقه هیت در غرب شهر رمادی در استان الانبار خبر داد.

وی گفت: نیروهای امنیتی با کمک عشایر توانستند امروز روستاهای المحبوبیه، خیطان، السراجیه و الملغیه در نزدیک منطقه هیت را آزاد کنند. المحبوبیه یکی از بارزترین مقرهای گروه تروریستی داعش بود.

الکعود افزود: 36 عنصر گروه تروریستی داعش کشته شدند و 190 بمب نیز به صورت کنترل شده منفجر شد و نیروهای امنیتی به نواحی مشرف بر منطقه هیت رسیدند.

درهمین حال، 25 فرد مسلح گروه داعش در حمله ائتلاف به یک پایگاه سابق ارتش عراق در جنوب موصل به هلاکت رسیدند.

خبرنگار المیادین نیز امروز از درگیری‌های شدید بین نیروهای پیشمرگه کرد و عناصر داعش در منطقه بعشقیه در نزدیک شهر موصل خبر داد.

یک منبع در فرماندهی عملیات سامرا گفت: 15 عضو گروه داعش دوشنبه شب در عملیاتی امنیتی در جاده سامرا به الاسحاقی در استان صلاح الدین کشته شدند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز امروز گفت: نیروهای امنیتی توانستند دو عنصر گروه تروریستی داعش را در جنوب تکریت کشته و سه نفر دیگر را بازداشت کردند.

وی افزود: نیروهای ارتش و نیروهای مردمی با عناصر داعش در عزیز بلد در جنوب شهر تکریت درگیر شدند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز امروز گفت: یگان های نظامی در جنوب شهر تکریت برای زمینه سازی به منظور آزاد سازی این شهر مستقر شده اند.

وی افزود: سلاح های سنگین و نیمه سنگین به دست نیروهای امنیتی در مناطق غرب تکریت رسیده است.

به گفته این منبع، رهبران نظامی و سیاسی محلی در استان صلاح الدین درتلاش برای بسیج جنگجویان عشایر این استان و بالابردن روحیه آنها برای آغاز عملیات آزادسازی تکریت هستند.

درهمین حال، نیروهای پیشمرگ کرد در شمال عراق درحال تدوین طرحی برای شکستن محاصره عناصر داعش علیه کوه سنجار هستند چرا که همچنان هزاران نفر از ایزدی ها از چند ماه پیش در این کوه در محاصره قرار دارند.

داعش در ماه اوت گذشته به منطقه کوه سنجار حمله کرد که باعث فرار هزاران نفر از ایزدی ها به مناطق مرتفع این کوه شد.

هالجورد حکمت سخنگوی نیروهای پیشمرگه کرد گفت: این نیروها بین 65 تا 75 درصد اراضی تحت تصرف داعش در منطقه را از زمان آغاز حملات ائتلاف در اوت گذشته بازپس گرفته اند اما موانع و ناهمواریهای کوه سنجار نفوذ به آن را دشوار کرده است.

وی افزود: اولویت ما اکنون سنجار است و طرحی در روزهای آینده وضع خواهد شد. راهبرد بر قطع خط امدادرسانی داعش بین موصل و سوریه است.

یک منبع در نیروهای پیشمرگه کرد امروز گفت: این نیروها منطقه جلولاء در شمال شرقی بعقوبه را یک منطقه نظامی ممنوعه به مدت دو هفته اعلام کردند.

وی علت این امر را تکمیل مرحله دوم عملیات پاکسازی دانست. نیروهای کرد روز گذشته این منطقه را از دست داعش آزاد کرد.

این منبع گفت: اوضاع امنیتی در جلولاء آرام است و تروریست ها نتوانسته اند در ساعات گذشته به آن نفوذ کنند. نیروهای کرد دهها کمین و نقاط ارتباطی در سراسر منطقه برای نگهداری کنترل آن ایجاد کرده است.

یک منبع امنیتی در استان الانبار گفت: نیروهای امنیتی تلاش برای نفوذ عناصر داعش به منطقه السجاریه در شرق رمادی را خنثی و دهها تروریست را به هلاکت رساندند.

یک منبع در فرماندهی عملیات سامراء نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که دهها عنصر داعش در حمله هوایی ارتش عراق در جنوب تکریت کشته یا زخمی شدند.

وی افزود: نیروی هوایی دوشنبه شب چند محل تمرکز نیروهای داعش در منطقه الصعیویه در ناحیه المعتصم در جنوب شرق سامرا را بمباران کرد که به کشته و زخمی شدن دهها تروریست و انهدام سه خودروی آنها منجر شد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان