المصری: یکپارچگی، رمز غلبه بر تهدید تکفیری‌ها است


المصری: یکپارچگی، رمز غلبه بر تهدید تکفیری‌ها است

خبرگزاری تسنیم: عالم برجسته لبنانی گفت: این کنفرانس در شرایط دشواری برگزار می‌شود زیرا مسلمان با مشکلات داخلی و خارجی زیادی مواجه هستند و ما به واسطه یکپارچگی توانسته‌ایم بر خطرات غلبه کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن المصری عصر امروز در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، اظهار کرد: امروز با وجود تحریم‌ها و فشارهای علیه ایران شاهد هستیم این کشور همچنان مشعل آزادی و مقاومت را در دست دارد و به دنبال اجرای فرامین امام راحل که در بدو پیروزی انقلاب ترسیم شده و تا کنون با رهبری، رهبر معظم انقلاب این مسیر در حال تداوم است.

عالم برجسته لبنانی با اشاره به توطئه برخی از گروه‌ها که به اسم اسلام مفاهیم ناب را از بین می‌برند، افزود: جریان تکفیری جریان وحشیانه‌ای است که قصد دارد جوامع ما را به دوران جاهلیت بازگرداند، این جریان که معتقد است اسلام را به خوبی می‌شناسد از بد‌ترین شیوه‌های موجود در مقابله با سایر مسلمانان استفاده می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس، تصریح کرد: این کنفرانس در شرایط دشواری برگزار می‌شود زیرا مسلمان با مشکلات داخلی و خارجی زیادی مواجه هستند و ما به واسطه یک پارچگی توانسته‌ایم بر خطرات غلبه کنیم و از تمدن اسلامی محافظ کنیم.

المصری عنوان کرد: اتحاد امنیتی و نظامی بین کشورهای مورد هدف را باید به وجود بیاوریم، نهادهای دینی و مراکز فرهنگی در دنیای اسلام نیز نباید از ایفای نقشی که بر دوش آن‌ها است در هراس باشند، باید بر مفاهیم ناب اسلام تاکید کرده و آن را ترویج کنیم؛ باید با غلو و افراط گرایی در برداشت‌های دینی مقابله کنیم و حول مشترکات مذاهب به وحدت و همدلی برسیم.

عالم لبنانی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که این تروریست‌ها به دنبال هدف قراردادن یک گروه و مذهب نیستند و همه مسلمانان را هدف قرار داده‌اند، زیرا امروز دوره استعمارگری مستقیم از بین رفته است و شاهد استعمارگری از راه دور هستیم به طوری که می‌خواهند تناقص گویی‌ها را درون جوامع اسلامی مطرح کنند.

وی در پایان با تاکید به اینکه برای رسیدن به پیروزی باید در یک صف واحد قرار گرفت، خاطرنشان کرد: باید متحد و یکپارچه در مقابل دشمنان بایستیم، با عزم راسخ و اراده فولادین و خلوص نیت و بدون وابستگی به بیگانه این مسیر را طی کنیم و سیره پیامبراکرم (ص) که امام راحل و رهبرمعظم انقلاب آن را ادامه دادند نیز طی کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon