نخست‌وزیر ایتالیا در دیدار با السیسی: مصر "شریک استراتژیک" ما است

نخست‌وزیر ایتالیا در دیدار با السیسی: مصر "شریک استراتژیک" ما است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور مصر روز دوشنبه در سفر خود به ایتالیا در چارچوب سفر دوره ای خود به اروپا با مقامات ایتالیایی و همچنین پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "ایلاف"، ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا دوشنبه شب ضمن دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد که مصر "شریک استراتژی" ایتالیا است.

رنزی در نشست خبر مشترک با عبدالفتاح السیسی گفت: ایتالیا به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا می داند که مصر باید به منزله شریک استراتژیک در مقابله با مشکلات منطقه باشد.

وی همچنین به افزایش تعداد پناهندگان در ایتالیا و مصر اشاره کرد و گفت: هر وقت به امنیت منطقه دست پیدا کردیم اقدام درباره امنیت مهاجرت برای ما آسا خواهد بود.

نخست وزیر ایتالیا همچنین تاکید کرد: ایتالیا که در سال جاری میزیان 150 هزار پناهنده و مهاجر بوده است، مصر باید امور پنج میلیون مهاجر را مدیریت کند. عبدالفتاح السیسی در سفر روز دوشنبه خود به ایتالیا همچنین با پاپ فرانسیس رهبر واتیکان دیدار کرد.

عبدالفتاح السیسی و پاپ فرانسیس در این دیدار که بیست و دو دقیقه طول کشید درباره راههای ارتقای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبادل نظر کردند.  پاپ فرانسیس در این دیدار خواستار همزیستی مسالمت آمیز در مصر بویژه با اقلیلت قبطی(مسیحی) شد.

رهبر کاتولیک های جهان روز دوشنبه در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به اروپا سفر کرده است، بر ضرورت حل و فصل مناقشات منطقه خاورمیانه از طریق گفتگو و همچنین لزوم همزیستی مسالمت آمیز در مصر به ویژه در دوره انتقال سیاسی در این کشور تاکید کرد.

بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه واتیکان در پایان دیدار رئیس جمهور مصر و پاپ منتشر کرد، دو طرف در این دیدار گفتگوهای دوستانه ای انجام دادند و پاپ بر همبستگی کلیسای کاتولیک با مردم و دولت مصر در این دوره انتقال سیاسی دشوار تاکید کرد.

طبق بیانیه واتیکان، پاپ فرانسیس در این دیدار ضمن اشاره به این که در قانون اساسی جدید مصر ضمانت های لازم برای رعایت حقوق بشر و آزادی های مذهبی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان