اجتناب مردم از انجام آزمایشات به دلیل پوشش ضعیف بیمه‌ها

اجتناب مردم از انجام آزمایشات به دلیل پوشش ضعیف بیمه‌ها

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن آسیب شناسی ایران؛ پوشش بیمه ای اختصاص یافته به پاتولوژی (آسیب شناسی) را نامناسب دانست و گفت: تعرفه بیمه‌ها برای خدمات آزمایشگاهی آنقدر پایین است که مردم از انجام برخی تست‌های آزمایشگاهی خودداری می‌کنند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، فرید کرمی با اشاره به وضعیت پاتولوژی و آزمایشگاه‌های بیمارستانهای دولتی اظهار داشت: بیمارستان‌های دولتی به دو دسته بیمارستانهای درمانی و آموزشی تقسیم می‌شوند، بیمارستان‌های آموزشی از نظر کادر پزشکی در شرایط خوبی قرار دارند؛ چرا که اکثر پزشکان آن اساتید دانشگاه هستند ولی به دلیل  مشکلات بودجه ای که بیمارستان‌های دولتی دارند آزمایشگاه‌های بخش دولتی چه آموزشی و چه درمانی محدودیت منابع دارند و مقدور به خرید دستگاه جدید نیستند.

وی با گلایه از پوشش بیمه ای در زمینه پاتولوژی گفت: خوشبختانه با مطرح شدن بحث طرح نظام سلامت بودجه خوبی به بیمارستان‌ها اختصاص داده شده است و این امید می‌رود که این بیمارستانها خدمات بهتری ارائه دهند، اما یک مشکل حل نشده است وجود دارد، آن هم تعرفه ای که بیمه‌ها برای این خدمات  آزمایشگاهی قائل هستند، بسیار پایین است در نتیجه آزمایش برخی تست‌ها اصلاً مقرون به صرفه نیست و مردم از آن اجتناب می‌کنند.

کرمی با عنوان اینکه صنعتگران در ارائه تجهیزات به علم پزشکی می‌توانند یاری گر این حرفه باشند، گفت: تولید کنندگان با عنایت به علم پزشکی می‌توانند کمک شایانی در ارائه تجهیرات به پزشکان داشته باشند. ما نیز اولویت‌هایی برای تولید کنندگان قائل هستیم.

وی در این باره افزود: در همایش آسیب شناسی که هر ساله  برگزار می‌شود برای شرکت‌هایی که تولید کننده داخل هستند، تخفیف ویژه ای قائل هستیم و غرفه‌هایی را در همایش به آنها اختصاص می‌دهیم و آنها هم وسایل و تجهیزات خود را عرضه می‌کنند.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران هم چنین با تاکید بر اینکه صنعتگران نیز باید از طریق پزشکان حمایت شوند، عنوان کرد: ما نیز تشویق می‌کنیم اگر دستگاهی در داخل تولید می‌شود از طرف پاتولوژیست‌ها مورد استقبال قرار بگیرد. به طور کلی توصیه ما دستگاه‌های داخلی هستند چرا که نمونه خارجی آن ارز بری فراوانی دارد، مگر اینکه دستگاهی از کیفیت بیشتری برخوردار باشد. همه این موارد کمک‌هایی است که ما به صنعتگران می‌کنیم.

کرمی با اشاره به توسعه صنعت در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه صنعتگرانی در داخل هستند که دستگاه‌هایی که در خارج با قیمت گرانی به ما عرضه می‌شد را در داخل می‌سازند اما برخی از دستگاه‌ها هنوز تولید نشده است. علاوه بر اینها یک سری کیت‌های تشخیصی وجود دارد که در داخل تولید می‌شود و در آزمایشگاه‌ها به وفور از آنها استفاده می‌شود.

شانزدهمین همایش سالانه آسیب شناسی و طب آزمایشگاه 19 لغایت 21 آذر در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66596993 تماس و یا به سایت www.congress.iranpath.org  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon