برگزاری رزمایش مشترک آبی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک


برگزاری رزمایش مشترک آبی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری تسنیم: فرمانده دریابانی ناجا با اشاره به کشف بیش از ۱۱ تن انواع موادمخدر و ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق، از برگزاری رزمایش مشترک میان دریابانی ایران و گارد ساحلی پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، دریادار سیدعلی‌محمد سلامی در حاشیه نشست خود با فرمانده گارد ساحلی پاکستان با اعلام خبر برگزاری رزمایش مشترک در سال آینده با همکاری دریابانی ایران و گارد ساحلی پاکستان اظهار داشت: ایران با 12 کشوری که دارای مرز مشترک آبی همواره اجلاس‌هایی را در خصوص اقدامات مرزی مشترک آبی برگزار کرده و نشست امروز در موضوع دریایی با کشور پاکستان اولین نشست تشکیل شده در این خصوص است. 

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد تا انواع لایه‌های مخابراتی میان دو کشور و همچنین همکاری‌های اطلاعاتی میان گاردهای ساحلی برقرار شدند و همچنین اقداماتی برای همکاری مشترک به منظور مبارزه با ترددهای غیرمجاز و برخورد با قاچاقچیان انجام شود. 

فرمانده دریابانی کشور گفت: علاوه بر این موارد مقرر شد تا در آینده نزدیک رزمایش مشترکی با همکاری گارد ساحلی پاکستان و دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی برگزار شود. 

دریادار سلامی در خصوص سوال خبرنگار تسنیم در خصوص تغییر مسیر ترانزیت موادمخدر به سمت دریا گفت: خوشبختانه دریابانی نیروی انتظامی اقدامات گسترده‌ای را در موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دریا انجام داده است و در نشستی که با مسئولان کشور قطر برگزار شد این کشور عنوان کرد، که با توجه به اقدامات ایران در حوزه دریایی ورود موادمخدر به قطر به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته 11 تن انواع مواد مخدر در حوزه دریا از قاچاقچیان کشف شده است، به موضوع مجهز شدن دریابانی به تجهیزات جدید پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر تشکیلات جدیدی همچون پاورکرافت، شناورهای تندرو و شناورهای جدید با استقامت بالا در شرایط مواج در اختیار دریابانی نیروی انتظامی قرار گرفته است و علاوه بر این موارد بهسازی شناورهای قدیمی و مجهز شدن این شناورها به تجهیزات جدید در دستور کار قرار دارد. 

فرمانده دریابانی کشور در پایان با اعلام خبر کشف 150 هزار لیتر سوخت قاچاق در 6 ماهه نخست جاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه فعالیت قاچاقچیان در محدوده آبی بسیار وسیع است ولی خوشبختانه ما با همکاری کشور پاکستان توانسته‌ایم امنیت مناسبی را در مرزهای مشترک آبی و در موضوع مبارزه با صید غیرمجاز و قاچاق انواع کالاها برقرار کنیم. 

انتهای پیام/ 

 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon