۹۴ درصد از طرح‌های اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد موجب خود‌کفایی خانوارها شده است

94 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد موجب خود‌کفایی خانوارها شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون اشتغال و خود‌کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۴ درصد از طرح‌های اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد منجر به خود‌کفایی خانوارها شده است.

عنایت رحیمی نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهدشت اظهار داشت: برای اشتغالزایی ابتدا استعداد سنجی از مددجویان انجام می‌شود و بعد از آموزش ابزار کار در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانک‌ها ضمانت‌ها را تسهیل کنند و هرشهرستانی که نتواند تسهیلاتش را جذب کند به شهرستان دیگری تعلق می‌گیرد.

رحیمی با بیان اینکه پس از 5 سال از اعطای تسهیلات به مددجویان بر کار آنها نظارت می‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون 94درصد از طرح‌های اشتغالزایی کهگیلویه و بویراحمد منجر به خود‌کفایی خانوارها شده است.

وی با اشاره به اجرای 355 طرح خود کفایی با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان کهگیلویه، ابراز کرد: با اجرای این طرح‌ها تعداد بسیاری زیادی از مددجویان توانمند و خودکفا می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه باید اعتبارات تا پایان آذر امسال به مددجویان پرداخت شود، گفت: در صورت عدم پرداخت، این اعتبارات بازگشت داده می‌شود.

وی با بیان این‌که کهگیلویه و یویراحمد بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان ما 16 درصد است.

رحیمی با بیان این‌که سیاست کمیته امداد بر توانمندسازی خانواده‌ها است، خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به مددجویان شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon