آنچه نتانیاهو دنبال می‌کند


آنچه نتانیاهو دنبال می‌کند

خبرگزاری تسنیم: «آنچه نتانیاهو دنبال می‌کند»، عنوان یادداشتی است که روزنامه سیاست روز منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این یادداشت که به قلم علی تتماج است، آمده است:

کابینه رژیم صهیونیستی در جدیدترین قوانین خود ادعا کرده است که اراضی اشغالی فلسطین ( اسرائیل) با نام دولت و ملت یهودیان شناخته می‌شود. این جمله بدان معناست که از این پس غیر از یهودیان هیچکس حق سکوت در اراضی تحت نظر صهیونیست‌ها را ندارد و مسلمانان، مسیحیان و پیروان سایر ادیان که سالیان درازی است در این سرزمین سکونت و میراث پدری آنها قلمداد می‌شود باید آنجا را ترک نمایند. این اقدام را می‌توان اوج نژادپرستی و نابود‌سازی ساکنان یک سرزمین دانست که حلقه تکمیلی آن نیز سلطه صهیونیست‌ها بر مراکز مقدسه‌ای همچون قدس و مسجد‌الاقصی است که برای پیروان بسیاری از ادیان دارای قداست خاصی می‌باشند.

با این شرایط این سوال مطرح است که ریشه این اقدامات رادیکال چیست و نتانیاهو به دنبال چه می‌باشد؟
پاسخ به این پرسش را در تحولات هفته‌های اخیر فلسطین و جهان می‌توان مشاهده کرد. در حوزه فلسطین، سرکوب‌گری صهیونیست‌ها به نتیجه نرسیده و فلسطینیان از غزه و کرانه باختری تا قدس و اراضی اشغالی 1948 قیامی سراسری را علیه صهیونیست‌ها آغاز کرده‌اند بگونه‌ای که می‌توان آن را جرقه‌های انتفاضه نامید. حرکت‌های استشهادی در کرانه باختری و قدس که چندین صهیونیست را به هلاکت رسانده از جمله این اقدامات است. این امر چنان بوده که صهیونیست‌ها اجبارا تیپ ویژه خود را راهی این مناطق کرده‌اند که نشانگر ضعف و ناتوانی آنها است. این وضعیت در کنار آشکار ساختن تزلزل صهیونیست‌ها، اعتراض‌های ساکنان اراضی اشغالی و نیز جنگ قدرت شدید در میان سران صهیونیست‌ها را در‌پی داشته است. در عرصه جهانی نیز رویکردی قابل تامل به فلسطین آغاز شده بگونه‌ای که از یک سو کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین گام‌هایی برداشته‌اند و از سوی دیگر در سازمان ملل نیز طرح پایان اشغالگری که همانا اقدام جامع در برابر رژیم صهیونیستی است در حال بازگشایی است. مجموع این تحولات هزینه‌های سنگینی برای سران صهیونیست‌ها دارد و می‌تواند به سرنگونی نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیست‌ها منجر شود. در این شرایط نتانیاهو با حرکت‌های رادیکالی از جمله طرح دولت ملت یهود، به دنبال نمایش چهره‌ای مقتدر از خود می‌باشد تا از یک‌سو رضایت افراط‌گرایان برای حمایت از خود را در برابر سایر رقبای سیاسی کسب نماید و از سوی دیگر با هزینه‌تراشی برای فلسطینیان در حالی که آنان را از انتفاضه دور می‌سازد به دنبال بسته شدن پرونده فلسطین در سازمان ملل و اروپا است.
در این میان سکوت کشورهای عربی در برابر تحولات اخیر فلسطین از عواملی است که موجب چنین گستاخی‌هایی شده است. به هر تقدیر طرح دولت و ملت یهود همان رویای سنتی صهیونیست‌ها برای نابودی کل فلسطین است که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها هرگز به دنبال مذاکره نبوده‌اند و نیستند لذا تنها را مقابله با آنها نیز انتفاضه و راهکار مسلحانه است.
انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon