سازمان ملل تمدید مجوز ارسال کمک به سوریه را خواستار شد

سازمان ملل تمدید مجوز ارسال کمک به سوریه را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، عصر سه‌شنبه از شورای امنیت این سازمان درخواست کرد مجوز عبور کاروان‌های کمک‌رسانی سازمان ملل به سوریه را تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «والری آموس» مسئول امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد، عصر دیروز از شورای امنیت این سازمان درخواست کرد مجوز عبور کاروان‌های کمک‌رسانی سازمان ملل از طریق مرزها به سوریه را تمدید کند.

به موجب قطعنامه شماره 2165 شورای امنیت که در 14 ژوئن گذشته به تصویب رسید، کاروان‌های کمک‌رسانی می‌توانند از طریق ترکیه، اردن و عراق وارد شده‌اند، به مناطقی در سوریه که تحت اشغال عناصر شورشی هستند، وارد شوند. اما موعد این مجوز در ماه ژانویه به پایان خواهد رسید.

خانم آموس با ابراز امیدواری نسبت به موافقت شورای امنیت با تمدید قطعنامه شماره 2165، گفت: «این قطعنامه به سازمان ملل در مقابله با برخی چالش‌های فرارویش کمک کرد و به این سازمان اجازه داد کمک‌های مستقیمی را در اختیار صدها هزار نیازمند در مناطق صعب‌العبور در استان‌های "حلب"، "ادلب"، "درعا" و "القنیطره" بگذارد. هر چند این تلاش‌ها ناکافی است.»

این مقام سازمان ملل متحد همچنین ابراز امیدواری کرد «اعضای شورای امنیت از نفوذ خود در نزد طرف‌های درگیر (در سوریه) استفاده کنند تا آنها به تعهدات انسانی خود در تامین عبور منظم و بدون مشکل کاروان‌های کمک‌رسانی عمل کنند.»

وی تأکید کرد 12 میلیون و 200 هزار شهروند سوری «در حال حاضر نیازمند کمک‌های فوری» هستند. این در حالی است که شمار این نیازمندان در ماه جولای گذشته 10 میلیون و 800 هزار نفر از جمله 5 میلیون کودک بوده است.

شمار آوارگان در خاک سوریه 7 میلیون و 600 هزار نفر است و حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر دیگر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی