خدمات اجتماعی و سیاسی شهید پاک‌نژاد در راه مردم بود


خدمات اجتماعی و سیاسی شهید پاک‌نژاد در راه مردم بود

خبرگزاری تسنیم: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خدمات اجتماعی و سیاسی شهید پاک‌نژاد تماماًً در راه مردم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سرلشکر پاسدار ‌یحیی رحیم‌صفوی صبح امروز در کنگره بزرگداشت شهید‌رضا پاک‌نژاد، نماینده مردم یزد در دور اول مجلس شورای اسلامی، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده این شهید اظهار داشت: ما برای سنجش انسان‌ها و یا قضاوت راجع به یک نفر چه شاخصه‌هایی را می‌توانیم، تعریف کنیم؛ باید دید که با چه تواضع و سنجشی می‌توانیم انسانها را وزن کنیم. در این رابطه به نظر می‌رسد 4 شاخص مهم باشد که نخستین مورد این است که اندیشه و تفکر جهان‌بینی آن انسان چگونه بوده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: دوم اخلاق و رفتار، سوم عملکرد و خدمت سیاسی و اجتماعی و یا مسئولیت‌پذیری وی را باید در نظر گرفت که آیا در مقابل جامعه و مردم مسئولیت‌پذیر بوده است؛ چهارمین مورد نحوه زندگی و نحوه مرگ انسان است که این موضوع، موضوع خیلی مهمی است که انسان چطور زندگی کند و چطور بمیرد.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم این شاخصه‌ها را در این همایش مطرح کنیم در ابتدا باید درباره تفکر صحبت کنیم که در این زمینه اول باید به نوشته‌ها و کتاب‌های فردی مراجعه کنیم و ببینیم چه نوشته و دنیا و انسان‌ها را چگونه دیده است.

سرلشکر رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: اینکه فردی در فتنه‌ها چه موضع سیاسی می‌گیرد بسیار مهم است؛ کتاب نوشتن کار سختی است و این بزرگوار در طول حیات پر برکت خود توانسته 110 کتاب بنویسند، این یک کار عادی نیست و شاید عنایت خداوند بوده است. شهید پاک‌نژاد علم و دین را در کنار هم مهم شمرد.

وی تأکید کرد: ممکن است برخی از انسان‌ها به گونه‌ای بیندیشند و به گونه‌ای صحبت کنند اما کاری دیگری انجام دهند، ما در طول تاریخ 35 ساله انقلاب افرادی داشتیم که به گونه‌ای برای رأی آوردن برای مردم صحبت می‌کردند، اما به گونه‌ای دیگر عمل می‌کردند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: اگر انسانی از اول زندگی تا آخر زندگی تفکر و اندیشه دینی و سیاسی در صراط حق و مستقیم حرکت کرد، این انسان، انسانی عاقبت به خیری است.

وی اضافه کرد: اگر یک انسان از قبیل این چنین انسان‌ها از قبل از انقلاب از امام و ولایت فقیه و خط فکری سیاسی آن‌ها حمایت می‌کرد و تا آخر از این مسیر خارج نشده و حوادث آن را منحرف نکرده باشد، انسانی خوشبخت است.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه شاخصه دوم اخلاق و رفتار است، گفت: انسان‌ها همانطور که فکر می‌کنند، عمل خواهند کرد، فکر ما در رفتار و گزینش‌های ما و اینکه با مردم چگونه مواجه شویم، بسیار مهم است؛ شاخصه سوم هم عملکرد، خدمات اجتماعی و سیاسی و مسئولیت‌پذیری است. اگر انسان‌هایی عالم بوده و عمل خوب نداشته باشند، به درد نظام و ملت نمی‌خورند.

وی افزود: بعضی خود را از مردم بالاتر می‌بینند اما بعضی دیگر خودشان را خادم مردم می‌دانند، ملاک اخلاق و رفتار انسان‌ها به خودسازی انسان‌ها بر می‌گردد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: برخی هستند که بسیار عارفانه سخن می‌گویند اما بسیار بد عمل می‌کنند.

رحیم صفوی عنوان کرد: در مقابل هم افرادی هستند که عارفانه سخن می‌گویند و همانطور هم عمل می‌کنند، شما سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با جریان تکفیری را مطالعه کنید ببینید عمق تفکرات ایشان در ارتباط با این جریان چگونه است.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای خدمت حضرت امام بودیم که روی پله آهنی داشتیم بند پوتین را می‌بستیم و امام هم بیرون رفتند، ما فراموش کردیم که یک تک شعله چراغ را خاموش کنیم و امام برگشتند این چراغ را خاموش کردند، این رفتار عملی حضرت امام خمینی(ره) بود.

مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: شاخصه سوم هم عملکرد، خدمات اجتماعی سیاسی و مسئولیت پذیری است، اگر انسان‌هایی عالم باشند و عمل خوب نداشته باشند، به درد نمی‌خورند.

رحیم صفوی گفت: خدمات اجتماعی و سیاسی شهید پاکنژاد و خدماتی که قبل از انقلاب در رابطه با انقلاب و بعد از انقلاب در مجلس شورای اسلامی و در تدوین و تنظیم و وضع قوانین، برای مردم بود، شهید پاکنژاد از علمش برای مردم استفاده می‌کرد.

وی گفت: عمل وی خالصانه بود و به همین دلیل در اذهان و قلوب مردم باقی مانده است، وی در مبارزاتش، ملاکش را شهید صدوقی(ره) قرار داده بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هم تقوا و هم جهاد علمی ایشان و هم درگیری با ساواک و پادشاهی عربستان از شاخصه‌های شهید پاکنژاد است.

رحیم صفوی گفت: شاخصه آخر نحوه زندگی و چگونگی مرگ یک انسان است، اسلام آمده که هم خوب زندگی کنیم و هم خوب بمیریم، این هنر انسان‌های اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر پاکنژاد یک زندگی ساده و بی‌آلایش داشت و آنچه را کسب می‌کرد، در راه مردم هزینه و انفاق می‌کرد، الان استان یزد بالاترین خیرین را دارد، این خیرینی که مدرسه و بیمارستان می‌سازند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: دکتر پاکنژاد در این دنیا زندگی می‌کرد ولی نگاه آخرتی داشت و می‌دانست عمر این دنیا محدود است.

رحیم صفوی تاکید کرد: موضوع بعدی، در ارتباط با مرگ انسان است که بسیار مهم است، بالاترین و بهترین نوع مرگ هم شهادت در راه خدا است که حتی امیرالمومنین علی علیه السلام هم از خداوند شهادت را طلب می‌کند.

وی گفت: شهادت یعنی اینکه انسان جانش را در راه خدا آگاهانه بدهد و این بهترین نوع مرگ است که آرزوی هر انسان مومن و متعهد است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: جوان‌ اگر می‌خواهد عبادت و خدمت به خلق بکند باید در همین دوره انجام دهد چرا که دوره خودسازی و عبادت دوره جوانی است نه اینکه به دوران پیری برسیم و به این فکر بیفتیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon