تلاش تازه روسیه برای گفتگوی سوریه بی‌نتیجه نخواهد بود

تلاش تازه روسیه برای گفتگوی سوریه بی‌نتیجه نخواهد بود

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری رویترز ضمن اشاره به تلاش های تازه روسیه برای ترغیب مذاکرات صلح در سوریه نوشت، این تلاش ها بعید است پیشرفتی داشته باشد چرا که مسکو درخواست‌های مخالفان و غربی‌ها برای کناره گیری آرام بشار اسد را رد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، مسکو از حامیان اصلی و طولانی مدت دولت بشار اسد در سوریه بوده ولی از زمان آغاز اعتراضات در کشورهای عربی که منجر به سقوط رهبرانی در خاور میانه شده روابطی به مراتب نزدیک تر با سوریه پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش تلاش های تازه روسیه برای از سرگیری مذاکرات صلح سوریه در شرایطی است که مسکو حاضر به کناره گیری آرام بشار اسد از قدرت سیاسی نیست و همین مساله موجب خواهد شد تا تلاش های روسیه احتمالا به جایی نرسد.

رویترز در ادامه افزود: با توجه به تضعیف جایگاه روسیه در خاور میانه و روابط پرتنش با غرب، مقام های مسکو سعی دارند تا مذاکرات صلح سوریه را که در فوریه در ژنو به بن بست رسید بار دیگر احیا کنند.

روسیه معتقد است با ظهور داعش که بخش های زیادی از عراق و سوریه را در اختیار گرفته، این مساله ضروری است تا همه نیروها علیه این گروه متحد شوند. ولی دیپلمات های غربی اعلام کرده اند که مسکو پیشنهادات جدیدی را مطرح نکرده است.

مسکو از ولید المعلم وزیر خارجه روسیه برای سفر طی هفته جاری به مسکو دعوت به عمل آورده است. سفر مشابهی نیز طی ماه جاری از سوی رهبر مخالفان سوری به مسکو انجام شده است.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که "این مساله مهم است که نیروهای مخالف سوری مذاکرات سیاسی را با نمایندگان رسمی دمشق در شرایطی آغاز کنند که چالش های خطرناکی از سوی تروریسم بین المللی مطرح شده است.

روسیه خواستار همکاری با دولت بشار اسد برای مقابله با تروریسم شده ولی آمریکا با هرگونه همکاری با دولت سوریه مخالفت کرده است.برخی دیپلمات های غربی بر این باورند که طرح ابتکاری جدید روسیه نشانه نگرانی پوتین نسبت به گزارش هایی است که در خصوص دستور اوباما برای بازنگری در زمینه سیاست سوریه صادر شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان