بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۴ سرانه‌ای می‌شود

بودجه دانشگاه‌ها در سال 94 سرانه‌ای می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت بودجه وزارت علوم در سال ۹۴ گفت: بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۴ سرانه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم استقبال از محمد فرهادی وزیر جدید علوم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، در خصوص ابلاغ بودجه به 10 دانشگاه برتر، گفت: بودجه 10 دانشگاه برتر در قانون بودجه 1393 دیده شده، اما تخصیص آن هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن را بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌کنیم، اما هنوز ابلاغ نشده و میزان آن مشخص نیست.

وی درباره بودجه سال 94 وزارت علوم، گفت: با هماهنگی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بودجه سال 1394 دانشگاه‌ها براساس مدل سرانه تنظیم شد و به موقع تقدیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد و هم‌اکنون در حال مذاکره برای اجرای آن هستیم.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تأکید کرد: پس از یک سال تلاش در کارگروه مورد نظر، مدل بودجه دانشگاه‌ها در قانون بودجه سال 94 براساس معیار و مدل سرانه در نظر گرفته شده است.

امید تصریح کرد: مدل بودجه سرانه براساس معیارهایی چون تعداد عضو هیئت‌علمی، تعداد دانشجو و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌هاست که مدلی عملکردی است و توزیع اعتبار بودجه دانشگاه‌ها براساس عملکرد دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم عددی که برای آن اعلام کرده‌ایم مورد توجه باشد و میزان بودجه برهمان اساس باشد، اما فعلا رقم بودجه را نمی‌گوییم چون هنوز جلسات در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon