۶۰۷ غیرنظامی و ۸ پلیس مصر در حادثه «رابعه العدویه» کشته شده‌اند

607 غیرنظامی و 8 پلیس مصر در حادثه «رابعه العدویه» کشته شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: کمیته حقیقت یاب ۳۰ ژوئن امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که رهبران اخوان المسلمین، افراد مسلح در میدان رابعه العدویه، دولت و پلیس همگی مسئول قربانی شدن تعداد زیادی از افراد در این میدان هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های مصر، دکتر «فؤاد عبد المنعم ریاض» رئیس کمیته حقیقت یاب 30 ژوئن امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: نخستین کسی که در جریان پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه به قتل رسید، از نیروهای پلیس بود که با ادله و مدرک به اثبات رسیده است و پس از آن نیروهای پلیس وارد عمل شدند.

وی افزود که بر اساس تحقیقات بعمل آمده در این عملیات 8 نیروی پلیس کشته و 156 نفر نیز زخمی شدند و همچنین 607 نفر از شهروندان که برخی از آنها در میان تحصن کنندگان نیز نبودند، کشته شده اند و علاوه بر آن 1492 نفر نیز زخمی شدند.

وی تصریح کرد که رهبران اخوان المسلمین، افراد مسلح در میدان رابعه العدویه، دولت و پلیس همگی مسئول قربانی شدن این افراد هستند.

رئیس کمیته حقیقت یاب 30 ژوئن همچنین اشاره کرد که پس از این حادثه کشور شاهد خشونت های زیاد و حمله به افراد و تاسیسات بود که در جریان آن 64 کلیسا مورد حمله قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان