اعزام مبلغان پرداخت زکات به مناطق محروم محدودیتی ندارد

اعزام مبلغان پرداخت زکات به مناطق محروم محدودیتی ندارد

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد زکات کشور گفت: اعزام مبلغان به مناطق محروم به منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات محدودیتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین نبی‌لو امروز در جلسه شورای زکات استان زنجان اقدام مسئولان استان مبنی بر شناسایی و تهیه لیست نیازمندان قبل از عید فطر را ستود و اظهار داشت: استان زنجان در بحث پرداخت زکات فطره، تمامی برنامه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی کرد و توانست در سریع‌ترین زمان ممکن زکات فطره جمع‌آوری شده را به دست نیازمندان برساند.

وی تصریح کرد: همه ساله از اوایل دی ماه تا پایان اسفند ماه مسئولان ذیربط باید طرح های لازم برای اجرا در مناطق محروم را که از محل درآمد زکات پرداختی تامین می شود شناسایی کنند.

دبیر ستاد زکات کشور ابراز کرد: ائمه جماعات بهتر است طرح‌های مورد نیاز مردم مناطق محروم را شناسایی و اولویت بندی کرده و به مسئولان دستگاه‌های ذیربط ارائه دهند تا به این ترتیب گام‌های مؤثری در راستای اجرای حکم الهی زکات برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه زکات ملک ولایت فقیه است گفت: حضور ائمه جماعات در اجرای فرآیند زکات لازم است.

نبی‌لو با بیان اینکه در اعزام مبلغان به مناطق محروم به منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات محدودیتی وجود ندارد افزود: مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی باید با بیانی روشن و گویا و البته موثر بتوانند مردم را در بحث پرداخت زکات تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس حکم مقام معظم رهبری، امام جمعه در راس شورای زکات قرار دارد تصریح کرد: ائمه جماعات سراسر کشور باید نظرات خود مبنی بر اجرای پروژه های هدف مناطق محروم را قبل از اسفندماه به شورای زکات اعلام کنند.

دبیر ستاد زکات کشور خاطرنشان کرد: در سال 93، یک هزار و 400 باب حمام و سرویس بهداشتی در استان زنجان احداث شده که همانند این کار در کشور هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon