ابلاغ بودجه حوزه فناوری اطلاعات از سوی وزارت علوم

ابلاغ بودجه حوزه فناوری اطلاعات از سوی وزارت علوم

خبرگزاری تسنیم: رئیس دبیرخانه مرکزی مناطق کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اختصاص بودجه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات، در نشست چهارم دانشگاه‌ها مطرح و از سوی وزارت علوم ابلاغ سراسری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید باروت کوب زاده ظهر امروز در پنجمین نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش‌عالی و پارک‌های علم‌و فناوری منطقه 4 کشور در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد با اشاره به اختصاص بودجه این وزارت‌خانه در بخش فناوری‌های نوین ارتباطی اظهار داشت: در چهارمین نشست دانشگاه‌ها اختصاص بودجه به بخش IT مطرح و از سوی وزارت علوم ابلاغ و مقرر شد تا دو و نیم درصد بودجه اجرایی هر دانشگاه برای توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات آن واحد دانشگاهی صرف شود.

وی افزود: این بودجه برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از قبیل نرم افزارهای جدید و پشتیبانی از آن‌ها، خرید رایانه، افزایش پهنای باند و غیره صرف می‌شود و امیدواریم با اختصاص این بودجه شاهد رشد روز افزون این بخش در سطح کشور باشیم.

رئیس دبیرخانه مرکزی مناطق کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به منظور ارتقاء بخش فناوری اطلاعات از سال 1391 منطقه‌بندی این حوزه در دانشگاه‌های کشور انجام شد و ما شاهد این بودیم که نخستین نشست منطقه‌ای آن در همدان برگزار شد.

باروت‌کوب‌زاده با اشاره به فواید منطقه‌بندی دانشگاه‌ها در ارتقاء سطح علمی کشور گفت: منطقه‌بندی دانشگاه‌ها بهترین ظرفیت برای راهبری و پیشبرد مسایل نظام آموزش عالی کشور به‌شمار می‌رود و در این میان با صرفه‌جویی در حوزه انسانی و مالی می‌توان به این مهم رسید.

وی افزود: برای راهبری مسایل نظام آموزشی عالی کشور در نقشه راه جدید 9 منطقه عملیاتی تعریف شده و این درحالی است که پیش از این مراکز آموزش عالی کشور به 8منطقه تقسیم شده بود.

رئیس دبیرخانه مرکزی مناطق کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروزه در حوزه فناوری اطلاعات باید نرم افزارهایی را برنامه‌ریزی کنیم که دانشگاه‌های کوچک نیز بتوانند از عهده هزینه‌های آن برآیند و سبب رشد علمی دانشجویان شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon