همدان پایلوت برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج شد

همدان پایلوت برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج شد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار همدان گفت: شهرستان همدان به عنوان پایلوت در برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج است تا آمادگی لازم را در جوانان برای امر ازدواج ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی تعالی امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان همدان، با انتقاد از محدود کردن آموزش‌های مهارت زندگی در افراد متاهل، اظهار داشت: قبل از مبادرت جوانان به امر ازدواج باید آمادگی لازم برای جوانان ایجاد شود تا بهترین انتخاب را برای زندگی خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان به عنوان پایلوت در برگزاری آموزش های پیش از ازدواج است، افزود: بکارگیری از تجربیات سایر استان‌ها می‌تواند در جذب مخاطبان بیشتر به ویژه جوانان در سنین ازدواح در شرکت در این دوره های آموزشی را بیشتر می‌کند.

فرماندار همدان تصریح کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج باید در راستای ایجاد مهارت در زندگی باشد که البته استفاده از مباحث و محتوای جذاب و متنوع به حضور جوانان در برنامه‌های آموزشی پیش از ازدواج مؤثر است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از قشر روحانیت در برنامه‌های آموزشی مهارت زندگی گفت: مباحث اعتقادی قوی همواره زمینه استحکام بیشتر بنیان خانواده را فراهم و ضعف‌های اقتصادی را کمرنگ می‌کند و در این راستا از هم گسیختگی این خانواده ممکن نیست.

تعالی تأکید کرد: مجموعه دادگستری همدان باید ساعت کلاس‌های آموزشی ازدواج را افزایش دهند و به منظور تدثیرگذاری بیشتر و مثبت باید این کلاس‌ها به صورت چند روز متوالی و پیوسته برگزار شود.

وی ابراز کرد: باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی در برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه جوانان در حوزه ازدواج استفاده کرد و تاکنون عملکرد قابل قبولی در حوزه ازدواج و آمادگی های قبل از آن داشته است.

فرماندار همدان با اشاره به تشکیل شورای محلات عنوان کرد: تشکیل شورای محلات از جمله اقداماتی است در راستای ایجاد هم‌افزایی در محلات و ساماندهی امور محلات می‌تواند اثربخش باشد.

وی افزود: شورای محلات می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشد و به این شوراها می‌توان به عنوان سازمان‌های مردم نهاد توجه کرد چرا که در شورای محلات مشکلات مردم مرود توجه قرار می‌گیرد و چالش‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها در محلات بهتر شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon