شوراهای محلات همدان در بهبود شرایط بهداشتی مشارکت کنند

شوراهای محلات همدان در بهبود شرایط بهداشتی مشارکت کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با ابراز خرسندی از تشکیل شورای محلات در همدان گفت: شورای محلات باید در حوزه بهبود شرایط بهداشتی محله‌های مختلف مشارکت کنند تا بسیاری از ضرورت‌های بهداشتی پیگیری و حل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مصطفی حسنی امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان همدان، با اعلام هشدار نسبت به نوع ازدواج‌ها در همدان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال 5 هزار و 970 مورد ازدواج در شهر همدان ثبت شده است که از این تعداد یک‌هزار و 77 مورد ازدواج در سنین زیر 18 سال و تعدادی نیز بالای 35 سال بوده است.

وی با بیان اینکه به هر قیمتی نباید به دنبال افزایش جمعیت افراد متأهل در جامعه باشیم، افزود: ازدواج‌ها در سنین زیر 18 سال و بالای 35 سال بسیار خطرناک است و آسیب‌های اجتماعی زیادی را برای جامعه به دنبال دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تصریح کرد: متأسفانه در همدان ازدواج‌هایی در سنین زیر 12 سال در حال انجام است که باید این نوع ازدواج‌ها مورد حساسیت‌تری بیشتری قرار گیرد چرا که گاهی جبران تبعات آن سخت است.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل شورای محلات در همدان گفت: شورای محلات باید در حوزه بهبود شرایط بهداشتی محله‌های مختلف ورود پیدا کنند تا بسیاری از ضرورت‌های بهداشتی که به عنوان دغدغه مرکز بهداشت است در اولویت رعایت بهداشتی مردم قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان نیز اظهار کرد: قریب 90 هزار منطقه حاشینه‌نشینی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در همدان شناسایی شده است که اکثر ساکنان این مناطق مهاجر هستند.

محمدعلی محمدی افزود: سال 83 همزمان با سفر مقام معظم رهبری به همدان ایجاد و توسعه زیرساخت‌های خدماتی در حاشیه شهرها در دستور کار قرار گرفت در این راستا 15 منطقه حاشیه شهر به منظور توانمندسازی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون در پنج منطقه شامل خضر، حصار علی آباد، مزدقینه، ولیعصر و منوچهری اقدامات زیرساختی انجام شده است و در این راستا تاکنون 56 میلیارد و 800 میلیون تومان برای توانمندسازی این مناطق هزینه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان راه‌اندازی کتابخانه، مهد کودک، مراکز آموزشی، درمانی و اجتماعی را از جمله زیرساخت‌های ایجاد در حاشیه شهر برشمرد و گفت: 15 پروژه فرهنگی و اجتماعی در مناطق شناسایی شده به منظور توانمندسازی حاشیه شهر در حال ساخت است که تاکنون 16 میلیارد و 882 میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon