استفاده از ظرفیت‌های گردشگری سبب خروج از رکود اقتصادی می‌شود

استفاده از ظرفیت‌های گردشگری سبب خروج از رکود اقتصادی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: با ارتقای صنعت گردشگری می‌توانیم اقتصاد ایران و اصفهان را از رکود خارج کرده و این مسئله نیازمند استفاده شایسته از ظرفیت‌های صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، خسرو کسائیان ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها در رکود اقتصادی به‌سر می‌برند، اظهار کرد: همه در تلاش هستند که از رکود خارج شوند و توسعه صنعت گردشگری می‌تواند سبب خروج از این رکود شود؛ ما با ارتقای صنعت گردشگری می‌توانیم اقتصاد ایران و اصفهان را از رکود خارج کرده و که این مسئله نیازمند بهره‌برداری و استفاده شایسته از ظرفیت‌های صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه وضع موجود اصفهان با توسعه صنعت به محدودیت‌هائی رسیده که باید برای پیشرفت و ارتقای آن مسیری دیگر را پیش بگیریم، افزود: وضعیت محیط زیست و آلودگی آب و خاک، سلامت شهروندان را به خطر انداخته و باید راهی انتخاب کنیم که معیشت بهتری را برای مردم فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه‌ها و برنامه‌های زیادی در زمینه توسعه گردشگری مورد پژوهش قرار گرفته، تصریح کرد: ظرفیت گردشگری در استان اصفهان بالا بوده و با بررسی‌ها و مطالعاتی که در کمیسیون گردشگری اتاق صورت گرفته، 51 طرح و پروژه گردشگری برای معرفی به سرمایه‌گذاران انتخاب شده و در مجموعه کتابی نیز منتشر شده است.

وی با بیان اینکه باید تاریخ و تمدن اصفهان نیز به گردشگران شناسانده شود، گفت: گردشگران خارجی از اصفهان و ایران تصور درستی نداشته و باید زمانی که به اصفهان سفر می‌کنند، فرهنگ خود را به نوعی اشاعه داده و در این باره اطلاع‌رسانی کنیم تا از تاریخ کهن و تمدن اصفهان نیز باخبر شوند.

کسائیان با اشاره به چاپ کتاب "تاریخ صنایع و تجارت اصفهان از دوره باستان تا انقلاب اسلامی" خاطرنشان کرد: این کتاب به پیشنهاد و همت هیئت نمایندگان اتاق اصفهان در 6 جلد و 2هزار صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش تسنیم، در این همایش با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار و شهردار اصفهان، کتاب "تاریخ صنایع و تجارت اصفهان از دوره باستان تا انقلاب اسلامی" رونمائی شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon