بخش زیادی از بودجه سال آینده به کشاورزی اختصاص دارد

بخش زیادی از بودجه سال آینده به کشاورزی اختصاص دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال آینده که توسط دولت تنظیم می‌شود بخش زیادی از آن به کشاورزی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عباس رجایی عصر امروز در حاشیه همایش دستاوردهای زعفران در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مشکل کم‌آبی در کشور به یک بحران جدی تبدیل شده است، اظهار کرد: برای رفع این مشکل دو برنامه مدیریت تولید و اصلاح الگوی آبیاری را پیشنهاد داده‌ایم.

وی افزود: مدیریت مصرف و استانداردسازی آب‌رسانی بالا بردن راندمان آبرسانی و کاهش هزینه‌ها و از بین بردن زمینه‌های آبرسانی بیهوده یکی از اولویت‌های مجلس است؛ روش‌های آبیاری نوین در سراسر کشور اجرایی می‌شود چراکه بهترین روش در آب‌رسانی به موقع است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: وزارت نیرو اگر وظایف خود را در حوزه آبرسانی به درستی اجرا کند، از هدررفت آب 20 درصد جلوگیری می‌شود.

رجایی با اشاره به اینکه برنامه‌ای ویژه برای آبرسانی به مناطق محروم در دستور کار است، گفت: ذخایر آبی کشور باید جزو اولویت‌های اصلی باشد و در این زمینه اجازه نمی‌دهیم ذخیره‌ای از میان برود.

وی با اشاره به نقص‌ در حوزه صادرات زعفران گفت: اگر زعفران را به درستی مدیریت نکنیم متاسفانه شاهد مشکلات زیادی در این زمینه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده که توسط دولت تنظیم می‌شود بخش زیادی از آن به کشاورزی اختصاص دارد و توافقات زیادی میان دولت و مجلس شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon