نتانیاهو با لایحه دولت قومی یهود نقاب را از چهره نژادپرستانه اسرائیل برداشت

نتانیاهو با لایحه دولت قومی یهود نقاب را از چهره نژادپرستانه اسرائیل برداشت

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه در گزارشی نوشت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با لایحه دولت قومی یهود نقاب را از چهره نژادپرستانه اسرائیل برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الرای الیوم در گزارشی به بررسی لایحه موسوم به دولت قومی یهود پرداخت و نوشت: کنست اسرائیل هفته آینده لایحه روز یکشنبه کابینه اسرائیل را بررسی خواهد کرد که طبق این لایحه  و برای نخستین بار تاکید می‌شود که اسرائیل کشور ملت یهود بوده که بر اساس این لایحه حق شهروندی یک میلیون و 600 هزار عرب اسرائیلی لغو می شود.

این قانون  آشکارا اسرائیل را به عنوان دولتی نژادپرست معرفی خواهد کرد که تفاوت دینی و ملیتی را به بدترین وجه به کار خواهد گرفت اقدامی که بر اساس آن تمامی شهروندان عرب غیر یهود که شامل مسلمانان و مسیحیان می شود هیچ مکانی در مناطق تحت سیطره اسرائیل نداشته و سرنوشت آنها طی سال‌های آینده همانند سرنوشت سیاه پوستان در آفریقای جنوبی خواهد بود.

نتانیاهو که در نشست کابینه این لایحه را مطرح کرد و قصد ارائه آن به کنست دارد در آغاز جلسه گفت: دولت اسرائیل دولت ملت یهود بوده که در آن حقوق تمامی شهروندان یکسان خواهد بود و ما بر آن تاکید می‌کنیم اما حقوق ملی تنها به ملت یهود داده خواهد شد و حق هر یهودی است که به اینجا مهاجرت کند.

الرای الیوم نوشت: زمانی که نتانیاهو تاکید می‌کند که حقوق ملی تنها برای یهودیان چه شهروندان در داخل و چه در خارج خواهد بود این بدان معناست که دموکراسی و امنیت و شغل و بهداشت و آموزش و شناسنامه تنها برای یهودیان خواهد بود و به افراد دیگر تعلق نخواهد گرفت.

نمی دانیم "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا که معتقد است سردمدار جهان آزاد است چگونه با این قانون نژادپرستانه برخورد خواهد کرد. همچنین هنوز واکنش سران کشورهای اروپایی درباره این قانون مشخص نشده است. سران این کشورها همواره سخنرانی‌های بلندی برای ما درباره مساوات، آزادی و حقوق شهروندی و مبارزه با سیاست‌های نژادپرستانه انجام می‌دادند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: در اینجا درباره کشورهای عربی، دوستان جدید و قدیمی اسرائیل و نتانیاهو صحبت نمی‌کنیم چون به خوبی مواضع و واکنش‌های آنها را می‌دانیم چون آنها دستان خود را درباره موضوع فلسطین و مردم آن شستند و بر خلاف گذشته که از درگیری‌ها با اسرائیل با عنوان درگیری اعراب با اسرائیل یاد می‌کردند هم اکنون از آن با عنوان درگیری فلسطین با اسرائیل یاد می‌کنند.

الرای الیوم در پایان نوشت: نتانیاهو خدمت بزرگی به ملت فلسطین و تمامی ملت‌های عربی و بین المللی که با تمامی انواع نژادپرستی مبارزه می‌کند انجام داد چون وی با این اقدام خود نقاب از چهره واقعی نژادپرستانه اسرائیل کنار زد و دموکراسی را فقط برای یهودیان به کار گرفته و این حق را از اعراب چه مسیحیان و چه مسلمانان از بین برد بنابراین هم اکنون هیچ مقام غربی نمی تواند ادعاهای کاذب خود درباره دموکراسی اسرائیل در مرکز دیکتاتوری عربی مطرح کند چون دیگر امکان وجود دموکراسی با نژادپرستی وجود ندارد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان