شهرداری همدان به تنهایی توان ساماندهی میدان امام (ره) همدان را ندارد

شهرداری همدان به تنهایی توان ساماندهی میدان امام (ره) همدان را ندارد

خبرگزاری تسنیم: شهردار همدان گفت: ساماندهی میدان امام خمینی (ره) بر عهده مدیریت شهری است ولی شهرداری به تنهایی نمی تواند نسبت به اجرای طرح ساماندهی این میدان اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مرتضی رسولی شامگاه چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: در پروژه های عمرانی و شهری به تنهایی و بدون همکاری دستگاه های مرتبط نمی توان کار را اجرایی کرد، از این رو برای ساماندهی میدان امام(ره) نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه میدان امام(ره) به عنوان نماد و هویت شهر همدان محسوب می شود، افزود: ساماندهی این میدان بر عهده مدیریت شهری است ولی شهرداری به تنهایی نمی تواند نسبت به اجرای طرح ساماندهی این میدان اقدام کند.

رسولی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر چیزی به غیر از سد معبر در این میدان به چشم نمی خورد، بیان کرد: حذف زوائد بصری از میدان امام(ره) اقدام مناسبی است ولی باید برای معماری این میدان نیز از صاحب نظران و معماران مطرح استفاده شود.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه نمای میدان امام(ره) ترکیبی از معماری سنتی و مدرن باشد، گفت: بخش هایی از میدان امام(ره) نیازمند بازسازی و مرمت است که باید از معماری نوین و سنتی در کنار هم برای طراحی آنجا استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید برای طراحی المان میدان امام(ره) نیز فراخوان داده شود، گفت: ساماندهی میدان امام(ره) باید براساس برنامه مشخص شده اجرایی شود و با اجرای چند فاز در کوتاه مدت مخالف هستیم.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی میدان امام(ره) چند سالی است که به معضل تبدیل شده و تا زمانی که اقدامات زیربنایی و ساختاری در این زمینه شکل نگیرد، نمی توان انتظار داشت که طرح به سرمنزل مقصود برسد.

مجید یوسفی نوید با اشاره به اینکه میدان امام(ره) عصاره ای از مشکلات شهر همدان است، بیان کرد: برطرف کردن و حل مشکلات میدان امام می تواند در حل مشکلات شهر همدان موثر باشد.

وی با بیان اینکه میدان امام(ره) به ترمینال تبدیل شده و تعریف میدان را ندارد، گفت: کالبد و سیمای بدنه ها باید احیا شود و در این زمینه می توان از تکنولوژی ها و معماری نوین بهره گرفت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon