قاچاقچی‌های ترکیه ۹ شهروند افغان را کشتند

قاچاقچی‌های ترکیه 9 شهروند افغان را کشتند

خبرگزاری تسنیم: قاچاقچی‌های ترکیه‌ای ۹ شهروند افغان از جمله ۵ کودک و دو زن را به اسلحه شکاری کشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از خبرگزاری بخدی افغانستان، مهاجمان زن افغانی که خود را سپر کودکش کرده بود به ضرب گلوله از پای در آوردند.

بر اساس این خبر، تحقیقات پلیس ترکیه نشان می‌دهد که قاچاقچی انسان به این زن که خود را سپر کودکش کرده بود شلیک کرده و او را از پا درآوردند.

این زن افغان به همرای هشت شهروند دیگر افغانستان که اعضای دو خانواده بودند در یک منطقه جنگلزار در مرز ترکیه و بلغارستان با قاچاقی انسان وارد مشاجره لفظی شده بودند که منجر به مرگ تمامی این 9 نفر شد.

تحقیقی که به تازگی از سوی پلیس ترکیه انتشار یافته نشان می دهد که یکی از زنان این دو خانواده در هنگام تیراندازی قاچاقچی‌های انسان خود را بر روی کودکش انداخته بود تا از مرگ وی جلوگیری کند.

قاچاقچی‌های مهاجم تمامی این 9 شهروند افغانستان را با سلاح شکاری و با شلیک گلوله به ناحیه سر، از پای درآورده بودند.

در این رویداد 5 کودک، دو زن و دو مرد کشته شدند.

ذاکره فروتن، از مسوولان انجمن پناهندگان افغان در ترکیه می گوید که این رویداد در اوایل ماه ژوئن سالی جاری در استان مرزی ادیرنه ترکیه اتفاق افتاده، زمانیکه به گفته خانم فروتن اعضای دو خانواده قصد ورود غیرقانونی به اروپا از مسیر بلغارستان را داشتند.

خانم فروتن گفت: کودکانی که در این حادثه کشته شدند از 2 تا 13 سال سن داشتند و اجساد تمامی قربانیان یک ماه بعد در یک منطقه جنگلزار نزدیک مرز بلغارستان در حالی پیدا شد که قابل شناسایی نبود.

در تحقیقات ابتدایی پلیس اعلام شد که ممکن است این پناهجویان براثر سرما جان شان را از دست داده باشند اما پس از اینکه یک قطعه عکس از یکی از قاچاقی‌ها از میان وسایل قربانیان پیدا شد، پلیس به سرنخ های بیشتری دست پیدا کرد.

این عکس را یکی از اعضای دو خانواده در استان قهرمان ماراش ترکیه، برای احتیاط بیشتر به شکل یادگاری از قاچاقچی‌ها گرفته بوده و بعدا آنرا چاپ کرده و در میان وسایل شان نگهداری می کرده است.

این عکس منجر به دستگیری چهار تن شد که پس از تحقیقات، سه تن آنها آزاد شدند و یک تن آنها هنوز هم در بازداشت پلیس به سر می برد.

تحقیقات پلیس نشان می دهد که قاتل در روستایی به اسم "بوداکدوعانجا" از توابع "کرچشمه" استان ادیرنه شغل چوپانی داشته و پس از مدتی با قاچاقچی‌های انسان در این منطقه مرزی همکاری می‌کرده است.

قاتل پس از ارتکاب جرم، همراه با همسرش به خانه پدر همسرش در استان آدانا در جنوب ترکیه فرار کرده بود.

پلیس ترکیه می گوید که مظنون اصلی کسی است که در حال حاضر در بازداشت آنها به سر می برد، هرچند هنوز هم جستجوی پلیس برای دستگیری تمامی چاقاقچی‌های انسان که در حادثه تیراندازی دست داشتند، ادامه دارد.

تحقیقات پزشکی استانبول نشان می دهد که تمامی 9 پناهجوی افغان توسط یک تفنگ شکاری از فاصله نزدیک کشته شده اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان