نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد

نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: نخستین نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی با حضور اساتید دانشگاه در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، نخستین نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی به همت کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان شامگاه چهارشنبه در محل تالار گفتگوهای شهید آشتیانی باشگاه علمی – فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد.

نوید کمالی، مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان در ابتدای این نشست با بیان اهمیت توجه به حوزه پژوهش اظهار کرد: ترقی ملی و بین‌المللی در عرصه پژوهش و فناوری وابسته به سطح آگاهی ما نسبت به اصول و مبانی پژوهش است زیرا این حوزه به دلیل طبع پویای خود هر روز و هر لحظه تجربیات جدیدی را پشت سر می‌گذارد.

وی گفت: هدف ما از این نشست‌ها ارائه راهبردها در کنار کاربرد ها است زیرا بدون ارائه پژوهش‌های کاربردی، فعالیت‌های علمی پژوهشگران و دانشجویان جایگاه ویژه‌ای در صنایع و جامعه ندارند.

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان افزود: اگر دانشجویان به عنوان نسل جدید پژوهشگران کشور با اصول و روش‌های نوین پژوهش آشنا نشوند مطمئنا در آینده نخواهند توانست نقشی عمده در جریان خروشان علمی کشور و جهان داشته باشند.

وی ابراز کرد: امیدواریم تلاش های کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان در راستای ارائه مدلی نوین از پژوهش در عرصه‌های کاربردی مورد نیاز کشور علاوه بر تشویق بیش از پیش جوانان دانشجو به مشارکت در عرصه‌های علمی، بستر را برای تعالی فردی و اجتماعی دانشجویان مهیا کند.

در ادامه جمشید عینالی، عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش در مسائل مرتبط با پژوهش تصریح کرد: فعالیت پژوهشی هدفمند و مساله محور می‌تواند تامین کننده شغل و اعتباری فردی و اجتماعی برای دانشجویان باشد.

وی عنوان کرد: باید پذیرفت ارتباط توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه، رابطه‌ای تنگاتنگ دارد که از خلال آن می‌توان از یافته‌ها و نظریات ارزشمند در جهت اهداف ملی بهره‌برداری کرد.

عضو هئیت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر اهمیت حوزه پژوهش بیان کرد: فرهنگ پژوهش به همراه خود نوعی آینده‌نگری را همراه دارد و شناخت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی می‌تواند در اشاعه و تقویت فرهنگ پژوهش موثر باشد اما برای نیل به این هدف نیاز مند این موضوع هستیم که دانشجو و پژوهشگران جوان خود را با اصول علمی و عملی روزآمد پژوهش آشنا کنیم.

عینالی اظهار کرد: دانشجو می‌تواند با فعالیت‌های پژوهشی موفق جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

این مدرس دانشگاه در ادامه تاکید کرد: از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها, امر پژوهش و تحقیق است و کم توجهی به این عرصه می‌تواند ما را از خودکفایی ملی در عرصه پیشرفت محروم کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon