تعرفه گرمسیری ساوه محقق شود

تعرفه گرمسیری ساوه محقق شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه گرمسیری ساوه مانند قم باید محقق شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، شهلا میرگلوبیات با اشاره به اینکه این طرح 2 سال پیش مصوبه مجلس را گرفته اظهار داشت: ساوه و قم از نظر گرمسیری دارای شرایط یکسانی هستند که باید هزینه برق کمتری را نسبت به مناطق دیگر پرداخت کنند و این مهم باید با قید فوریت هرچه زودتر محقق شود.

وی افزود: ساوه دارای موقعیت ویژه بوده و به سبب صنعتی وکشاورزی بودن مهاجرپذیری در آن بسیار زیاد بوده و مشکل عمده این بخش درحال حاضر مشکل کم آبی در این شهرستان است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای‌اسلامی تصریح‌کرد: برای انجام پروژه‌های عمرانی که در رفع مشکل کم آبی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده باید کارها به طور بسیجی و جهادی انجام شود و نیز در روند انجام این پروژه ها باید تسریع شود.

میرگلوبیات با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه آب درساوه گفت: در حال حاضر آب بسیار زیادی در پشت سدالغدیر ساوه وجود ندارد و باید در راستای جلوگیری از بلااستفاده شدن این سد تمهیدات لازم ارائه شود.

وی افزود: ساوه و زرندیه از نظر بارندگی و بارش باران از سطح متوسط استانی بسیارپایین‌ترهستند که رفع این مشکل نیازمند تأمین منابع آبی این استان به روش‌های دیگر است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع آب در مناطق بالادستی سد الغدیر و ورود آب به این سد بسیار مهم بوده و باید مدیریت شود و در این راستا مشکلاتی که در مسیر انتقال آب به این سد ایجاد شده باید مرتفع شود.

میرگلوبیات با اشاره به نتقال آب از سد کوچری به ساوه گفت: این طرح باید هرچه زودتر عملیاتی شود تا بتواند مشکل کم آبی در این بخش را تا حدودی رفع کند اما این طرح هنوز کلنگ زنی نشده و باید در انتقال آب از سد کوچری به ساوه تسریع شود.

وی افزود: سوخت و برق چاه‌های کشاورزی باید مدیریت شود و باید چاه‌های غیرمجاز پلمپ شوند زیرا نمی‌توانند سوخت و برق خود را تامین کنند و باید برای فعالیت سوخت و برق آنها به شرط داشتن مجوز تامین شود که انجام آن نیازمند دستور فوری مقام عالی وزارت است.

نماینده‌مردم ساوه وزرندیه‌ درمجلس شورای‌اسلامی تصریح‌کرد: مشکلات‌برق پست 4 و6 صنعتی شهرصنعتی‌کاوه با مشکل مواجه بوده و تامین نمی‌شود که سرمایه‌گذاری چندانی در این حوزه در گذشته انجام نشده و باید در این راستا نیز اقدامات لازم انجام شود.

میرگلوبیات با اشاره به اصلاحات در شبکه آب و برق روستایی گفت: این شبکه ها 25 سال قبل احداث شده که به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باید به رفع فرسودگی‌های این شبکه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon