مسئولیت‌پذیری مولفه تربیت اسلامی است

مسئولیت‌پذیری مولفه تربیت اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید پاک‌نژاد گفت: شهید پاک‌نژاد مردم‌دار، دردمند و مسئولیت‌شناس بود و یک اصولگرای به معنای واقعی بود و مبنایی حرف می‌زد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم اعزامی به استان یزد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت شهید دکتر سیدرضا پاک‌نژاد نماینده دور اول مردم یزد در مجلس و یکی از شهدای حادثه هفتم تیرماه، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که در زندگی ایشان نقش داشته و اکنون هم در این کنگره اشاره شد، همین خصوصیات مردمی بودن ایشان و توجه به ابعاد مختلف یک انسان است.

وی افزود: مرحوم پاک‌نژاد هم پزشک بود و هم تلاش می‌کرد مسائل اسلامی را دنبال کند و کتاب‌های ایشان برای جوانان که جویای علوم اسلامی بودند، مورد استقبال و استفاده قرار می‌گرفت، بنابراین آثار ایشان نشان می‌دهد که شهید پاک‌نژاد تنها دغدغه‌اش علاج بیماری‌های جسمی نبود. 

لاریجانی با بیان اینکه  شهید پاک‌نژاد نه تنها از بیماران محتاج ویزیت نمی‌گرفت بلکه داروهای آنها را هم به صورت رایگان تامین می‌کرد، گفت: شهید پاک‌نژاد دردمند و مسئولیت‌پذیر بود و کلام نافذی داشتو حتی من دست‌خطی از آیت‌الله میلانی دیدم که از شهید پاک‌نژاد خواسته بود در مورد ولایت هم کتاب بنویسد چراکه کلام و قلم ایشان دل‌نشین بود و آیت‌الله میلانی خواسته بودند که شهید پاک‌نژاد با این قلم دلنشین به موضوع ولایت هم بپردازد.

رئیس مجلس افزود: اگر زندگی انسان از سر مسئولیت‌پذیری باشد، گرچه با فراز و فرود مواجه است اما با لذت معنوی همراه است و همین لذت معنوی زندگی را دلنشین می‌کند.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی یک محور اساسی دارد و آن پرورش انسان مسئولیت‌پذیر است، گفت: مسئولیت‌پذیری چند مولفه دارد که نسبت انسان با خدا، نسبت انسان با دیگران و نسبت انسان با خودش مولفه‌های مسئولیت‌پذیری هستند، بنابراین اگر انسان در روابطش با خدا، خدا را بشناسند و نسبت به معبود مسئولیت‌پذیر باشد، به این مولفه عمل کرده و در سنت اسلامی اصل حقیقت خداوند است و مهمترین موضوع شناخت خدا و شناخت مسئولیت انسان نسبت به خدا است.

لاریجانی برهمین اساس تصریح کرد: این تربیت که شامل 3 مولفه مهم است، می‌تواند انسانی را به مسیر یا جاده صراط مستقیم برساند و اگر شناخت نسبت به این 3 مولفه وجود نداشته باشد، صراط را درست تشخیص نداده‌ایم، بنابراین شهید پاک‌نژاد در این صراط قرار گرفت و خدا هم بهترین هدیه و مقام را که شهادت است، به او عطا کرد. 

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید پاک‌نژاد گفت: ایشان زندگی بسیار ساده‌ای داشت که برای همه ما الگو است. همچنین مردم‌دار، دردمند و مسئولیت‌شناس بود و در مجلس هم تاثیرگذار و نقش‌آفرین بود و خطابه‌های تاثیرگذاری داشت. اصولگرایی به معنای واقعی بود و مبنایی حرف می‌زد و این یک نوع نمایندگی خاص است که تنها برای مطالبات مردمی نیست و با نگاه اسلامی می‌توانست امور را حلاجی کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon