جمع‌آوری سیلاب‌ها، بحران کم آبی در چهارمحال و بختیاری را کاهش می‌دهد

جمع‌آوری سیلاب‌ها، بحران کم آبی در چهارمحال و بختیاری را کاهش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور آب شهرکرد، سامان و بن با شاره به وقوع خشکسالی‌های متوالی گفت: جمع‌آوری سیلاب‌ها و آب باران تا حدی جبران‌کننده کم آبی در استان است.

سید هاشم فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سامان، اظهار داشت: یکی از طرح‌های تغذیه مصنوعی، جمع‌آوری سیلاب‌ها و آب باران است که امید است با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط اجرایی شود.

وی افزود: این طرح در جلسه شورای حفاظت آب استان و در جلسات شورای حفاظت آب شهرستان‌ها نیز مطرح می‌شود.

مدیر امور آب شهرکرد، سامان و بن گفت: با تعدادی از شهرداری‌ها و شهرک‌های صنعتی در زمینه جمع‌آوری آب پشت بام و رواناب‌های سطحی رایزنی‌ها انجام شده که امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد پیشرفت سریع‌تر کار باشیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای در سال‌های آینده توجه به تعادل بخشی به منابع آبی به ویژه منابع آب زیر زمینی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و حفاظت کمی و کیفی از منابع ارزشمند آبی است.

وی با اشاره به اینکه کاهش حدود 45 درصدی منابع آب سطحی در استان و کسری مخازن آب زیرزمینی به‌دلیل وقوع این پدیده است، تصریح کرد: جبران این کم آبی نیازمند برنامه‌ریزی برای جمع آوری آب باران و استفاده از آن برای مصارف مختلف است.

مدیر امور آب شهرکرد، سامان و بن ادامه داد: آب آشامیدنی شهر سامان از چندین حلقه چاه آب تأمین می‌شود و در حال حاضر با بحران روبه رو هستیم و ذخیره آب قنوات به شدت کاهش یافته و باید از بارندگی‌های این فصل نهایت استفاده برای تغذیه چاه‌ها به عمل آید.

فاطمی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی و تغییر اقلیم و گرم شدن هوای کره زمین و کشور ما متأسفانه بارش برف نسبت به دهه‌های گذشته به شدت کاهش یافته و این موضوع تأثیر منفی بر ذخایر آب زیر زمینی و میزان آب‌دهی چشمه‌ها و دبی رودخانه‌ها داشته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon