انجمن یاوران وقف در بوکان تشکیل می‌شود

انجمن یاوران وقف در بوکان تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان گفت: انجمن یاوران وقف در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان تشکیل شده و به زودی در حوزه اجتماعی و اقتصادی نیز تشکیل می‌شود.

محمدهادی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف در بوکان، اظهار کرد: این انجمن براساس وقف نیازهای روز جامعه اعم از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل می‌شود.

وی افزود: تاکنون انجمن یاوران وقف در حوزه فرهنگی که شامل احداث مساجد و توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی است تشکیل شده و قرار است در آینده ای نزدیک در حوزه اجتماعی با هدف کمک به نیازمندان، دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت، کمک به سرای سالمندان و کمک به بیماران صعب العلاج و حل مشکل دارویی و درمانی آنها تشکیل شود.

سعادتی با اشاره به اینکه انجمن یاوران وقف در حوزه اقتصادی نیز در این شهرستان تشکیل می شود تصریح کرد: هدف از تشکیل این انجمن تشویق مردم برای وقف در زمینه اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به پروژه عمرانی در حال ساخت این شهرستان افزود: پروژه مجتمع مسکونی مرحوم قاسم مهتدی در 4 طبقه 8 واحدی با زیربنای 1400 متر و با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال احداث است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان تصریح کرد: معمولا موقوفات نیمه مخروبه مستعد سرمایه‌گزاری بوده و در حال عقد قرارداد با اداره اوقاف و امور خیریه هستند و در این باره این پروژه مجتمع مسکونی در سال 94 به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در 10 روز گذشته یک موقوفه جدید در این شهرستان به ثبت رسید اظهار کرد: موقوفه خانم "شرافت برکندی" با ارزش ملکی 700 میلیون سال  برای رفع نیازمندی‌های مسجد جامع این شهرستان وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان افزود: وقف جدید یک ساختمان مسکونی با متراژ 60 متر مربع است که عواید حاصل از فروش آن صرف مسجد جامع این شهرستان می‌شود.

سعادتی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف این شهرستان تصریح کرد: سهمیه امسال تربیت حافظان قرآن بوکان 948 نفر بود در حالی که 1033 نفر در این طرح ثبت نام کرده و موفق به حفظ 3 جزء قرآن شدند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شاهین دژ گفت: امسال از این شهرستان 11 نفر به مسابقات استانی راه یافتند که 4 نفر از آنها خانم و 7 نفر از آقایان بودند.

به اشاره به اینکه امسال در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان دو موقوفه به ثبت رسیده است، تصریح کرد: یکی از این موقوفات که اخیرا به ثبت رسیده است موقوفه مختار محمودی بود که 6 دانگ باغ گردوی خود را برای کمک به ساخت مسجد جامع دهستان" هولاسو" وقف کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شاهین دژ افزود: این موقوفه به مساحت یک هزارو 511 متر مربع بوده و ارزش ریالی آن 50 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon