انجمن یاوران وقف در شهرستان تکاب تشکیل شد

انجمن یاوران وقف در شهرستان تکاب تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف تکاب به تشکیل انجمن یاوران وقف در این شهرستان خبر داد گفت: این انجمن سه هدف ویژه را دنبال می‌کند که از جمله آن ترویج فرهنگ قرآنی، رسیدگی به ایتام و نیازمندان و وقف در زمینه بهداشت و درمان است.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 7 موقوفه جدید در تکاب به ثبت رسیده و تا آخر امسال این تعداد به 10 موقوفه افزایش می‌یابد اظهار کرد: در این باره در روزهای اخیر یک وقف اعیانی توسط یک زن و شوهر تکابی با نیت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب تصریح کرد: ارزش ریالی این موقوفه که دارای 6 مغازه 20 متری است 380 میلیون تومان بوده است.

برادری به تشکیل انجمن یاوران وقف در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این انجمن سه هدف ویژه را دنبال می‌کند که از جمله آن ترویج فرهنگ قرآنی، رسیدگی به ایتام و نیازمندان و وقف در زمینه بهداشت و درمان است.

وی بیان کرد: با تشکیل انجمن توجه و ترویج فرهنگ قرآنی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تربیت حافظان قرآن کریم محقق شده و علاوه بر آن از قاریان و فعالان کلام وحی حمایت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب گفت: علاوه بر آن با تشکیل انجمن یاوران وقف در مسائل بهداشت و درمان، حمایت بیشتری از بیماران خاص، صعب العلاج و کم بضاعت و بی‌بضاعت شده و حتی راه‌اندازی درمانگاه‌های خیریه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

برادری تصریح کرد: در این انجمن حمایت از ایتام نیز در دستور کار قرار گرفته شده و در این باره از دانشجویان و دانش‌آموزانی که نیازمند کمک مالی هستند دستگیری می‌شود و علاوه بر آن به سایر نیازمندان و محرومان نیز کمک مالی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره افزود: در کل تاکنون 550 نفر حافظ یک تا 20 جزء در این شهرستان تربیت شده‌اند که در کنار آموختن روخوانی، روان خوانی و تجوید، حفظ قرآن را نیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon