لاریجانی: تمدید مذاکرات اقدام درستی بود

لاریجانی: تمدید مذاکرات اقدام درستی بود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس با اشاره به تمدید مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: مذاکرکه‌کنندگان زمان دادند تا بحث‌ها گفته شود و اختلافات کاهش یابد و این تصمیم درستی بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم اعزامی به استان یزد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز از سفر خود به استان یزد و در جریان حضور در بیت مرحوم حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده نماینده فقید تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره سیاست‌های دولت و مجلس برای مقابله با مشکل کم‌آبی در استان‌های کشور اظهار داشت: مساله کم‌آبی موضوع بسیار مهمی برای اغلب استان‌های کشور شده است و فقط مساله یزد نیست بلکه استان‌هایی مانند خراسان، سمنان و قم نیز همین وضعیت را دارند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل یک طراحی صورت می‌گیرد که چگونه می‌شود از آب‌های دیگر استفاده کرد و یکی از راهکارهای دیگر انتقال از سایر کشورهاست که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و راه دیگر کنترل و مهار آب است که برای آن بودجه مناسبی گذاشته شده است.

لاریجانی با بیان اینکه مهار آب‌ها به درد استان‌های مرکزی مانند یزد نمی‌خورد، گفت: برای برخی استان‌ها بحث انتقال آب از دریا مطرح است که البته باید ابتدا به این سوال پاسخ داد که چگونه می‌توان آب را شیرین و منتقل کرد؟

رئیس مجلس برهمین اساس تصریح کرد: مشکل آب در منطقه تنها محدود به کشور ما نیست و کشورهای دیگر منطقه هم به دلیل تغییرات آب و هوا دچار خشکسالی شده‌اند، البته ما مشکل کم‌آبی را پیگیری می‌کنیم. 

وی در ادامه در خصوص تمدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 گفت: در شرایط فعلی که در برخی مواضع مذاکرات احتیاج به بررسی بیشتری وجود دارد یا موارد اختلافی در میان است، عجله‌کردن در تصمیم‌گیری معقول نبوده است.

لاریجانی بر همین اساس تاکید کرد: مذاکره‌کنندگان زمان دادند تا بحث‌ها پخته شود و اختلافات کاهش یابد که این اقدام درستی بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon