وزیر خارجه چک با «حیدر العبادی» و «فؤاد معصوم» دیدار کرد

وزیر خارجه چک با «حیدر العبادی» و «فؤاد معصوم» دیدار کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه چک در سفر به بغداد با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه عراق دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القرطاس نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق امروز پنجشنبه (6 آذر) در دیدار با «لوبومیر رائوزالک» وزیر خارجه چک که به این کشور سفر کرده است گفت: نیروهای عراقی موفق شدند بیشتر مناطق صلاح الدین، دیالی، الانبار را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.

وی ضمن قدردانی از مواضع کشورهای حامی عراق در مبارزه با تروریسم و باندهای گروه تروریستی داعش افزود: ما خطر را از بغداد دور کردیم و  اینک به دنبال ارائه خدمات به مناطق آزاد شده و بازگرداندن زندگی به این مناطق هستیم.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق آمده است: «العبادی» و «رائوزالک» وزیر خارجه چک درباره چگونگی توسعه روابط بین دو کشور  در زمینه‌های مختلف از جمله کمک به عراق، تسلیح و  نوسازی  ارتش و افزایش همکاری در زمینه های اقتصادی، بحث و تبادل نظر کردند.

«لوبومیر رائوزالک» وزیر خارجه چک نیز ضمن قدردانی از تلاشهای دولت عراق در مبارزه با ترویسم خطاب به العبادی گفت: ما از دیدگاه شما نسبت به برقراری وحدت در کشور و رهایی آن از خطر داعشی که نه تنها عراق، بلکه تمام دنیا را تهدید می‌کند، حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چک همچنین با فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق نیز دیدار و خطاب به وی تأکید کرد: نبردی که عراق علیه تروریسم آغاز کرده، فقط برای منطقه از اهمیت برخوردار نیست، بلکه این امر برای همه دنیا مهم است.

وی همچنین تأکید کرد که کشورش به عراقی‌ها برای ساخت عراقی دموکراتیک و مستقل کمک می‌کند.

رائوزالک افزود: ثبات عراق از اولویت‌های ما است و ما به تحولات تشویق کننده این کشور در نبرد علیه تروریسم اهتمام داریم.

وزیر خارجه چک همچنین با ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق نیز دیدار کرد.

دو طرف بعد از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک که در ساختمان وزارت خارجه عراق در بغداد برگزار شد شرکت کردند.

جعفری گفت: داعش نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه و جهان تهدیدی حقیقی به شمار می‌رود.

وی افزود: ما امیدواریم عراق و چک بویژه در زمینه نظامی برای از بین بردن باندهای وابسته به گروه تروریستی داعش با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر خارجه چک نیز با تأکید مجدد بر حمایت کشورش از دولت و ملت عراق در جنگ علیه داعش و شبکه‌های مرتبط با این گروه تروریستی گفت: حفظ تمامیت ارضی عراق و وحدت این کشور از اهمیتی بسیار زیاد برای چک برخوردار است.

وزیر خارجه چک صبح امروز پنج شنبه (6 آذر) در سفری رسمی وارد بغداد شد.

وزیر خارجه چک قرار است در این سفر با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق و سایر مقامات عراقی دیدار و با آنها درباره راههای تقویت روابط دوجانبه و اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه گفتگو کند.

دولت جمهوری چک پیشتر با ارسال مهمات و سلاح به منطقه کردستان عراق برای مقابله با گروه‌ تروریستی داعش موافقت کرده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان