شهرستان قصرقند پاکسازی عمومی شد

شهرستان قصرقند پاکسازی عمومی شد

خبرگزاری تسنیم: شهردار قصرقند گفت: با حضور جمعی از بسیجیان, مسئولان, دانش آموزان و نیروهای خدماتی شهرداری, پاکسازی عمومی به منظور جمع آوری نخاله و زباله در سطح شهرستان قصرقند انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرقند, عبدالخلیل پربار در مراسم پاکسازی عمومی شهرستان قصرقند اظهار داشت: این مراسم با حضور جمعی از بسیجیان, مسئولان, دانش آموزان و نیروهای خدماتی شهرداری برای پاکسازی سطح شهر از نخاله و زباله برگزار شد.

وی افزود: در یک حرکت بسیجی تمامی اقشار جامعه, شورای اداری، علما، بسیجیان، دانش آموزان، شوراها، مردم محلات با مشارکت بخش خصوصی 15 کامیون و 3 لودر رایگان طی دو روز اقدام به پاکسازی عمومی شهرستان قصرقند کردند.

شهردار قصرقند بیان کرد: هدف از برگزاری این مانور, نهادینه کردن مشارکت مردم و فرهنگ سازی برای حفظ بهداشت و نظافت شهر و محل زندگی است این گونه اقدامات علاوه بر فرهنگ سازی، باعث می‌شود تا شهروندان ما بیشتر از گذشته در حفظ محیط زیست و پاکیزگی اطرافشان احساس مسئولیت کنند.

پربار با اشاره به ظرفیت عظیم گردشگری در قصرقند, بر ضرورت فراهم‌سازی بسترهای لازم برای پذیرایی و استقبال مطلوب از مسافران تاکید کرد و گفت: پاکسازی شهر از هرگونه آلودگی یکی از راه‌های بستر سازی برای استقبال از مسافران به منطقه است.

وی، فرهنگ سازی صحیح در شهر را یکی از عوامل مهم تحقق این موفقیت بیان کرد و افزود: خوشبختانه در شهرستان قصرقند   برخلاف دیگر شهرها، مردم نسبت به پاکیزگی شهر حساسیت و اهتمام جدی دارند.

شهردار قصرقند, مدیریت پسماند، تفکیک پسماند از مبدأ به مقصد، آموزش خانه به خانه مدیریت پسماند، فرهنگ‌سازی و آموزش‌محوری را از مهم ترین برنامه‌های شهرداری قصرقند برای رساندن قصرقند  به یک شهر ایده‌آل برشمرد.

فرماندار قصرقند هم در این مراسم با گرامی‌داشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: توصیه‌های زیادی در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت نظافت در دین مبین اسلام شده است.

حمیرا ریگی, بروز استعدادهای بالقوه افراد بشر را مستلزم وجود محیطی سالم، پاک و بدون دغدغه میسر دانست و افزود: اگر این زمینه توسط مسئولان فراهم نشود مردم نمی توانند توانمندی های خود را در محیط زیست آلوده عرضه و ارائه کنند.

وی با تقدیر از شهردار جوان و شرکت کنندگان در این مراسم، فرهنگ سازی برای ایجاد محیط امن و آرام و در عین حال پاک و سالم برای مردم و حراست و حفاظت و زیبا نگاه داشتن محیط زیست را یک وظیفه عمومی عنوان و بر آن تاکید کرد.

پاکسازی کلی معابر و محلات، نظافت و رفت و روب تمامی خیابان های اصلی و فرعی، لایروبی کانال های روباز، و... از جمله فعالیت هایی است که به صورت مستمر و روزمره و به طور ویژه در این روز توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری قصرقند در حال اجرا است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon