ویندوز۱۰ موبایل و تبلت یک ماه دیگر رسما رونمایی می‌شود

ویندوز10 موبایل و تبلت یک ماه دیگر رسما رونمایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رونمایی رسمی از ویندوز ۱۰ تمامی پلتفرم‌های مایکروسافتی اعم از موبایل، تبلت، رایانه و ایکس‌باکس وان به اواخر ژانویه موکول شد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت نسخه بعدی سیستم عامل خود را با نام Windows 10 به شکل رسمی مهرماه معرفی کرد.

علی‌رغم اینکه تصور می‌شد نام سیستم عامل بعدی ویندوز 9 یا وان باشد اما با کدهایی که این شرکت پیش از معرفی رسمی این نسخه جدید بدهد، از عباراتی در کنار عنوان ویندوز استفاده کرد که می‌شد حدس بر نام 10 زد.

این نسخه جایگزین ویندوز8، قرار است بزرگترین پلتفرم مایکروسافت در دنیا باشد تا کسانیکه همچنان از ویندوز7 استفاده می‌کنند و تمایلی به ویندوز 8 ندارند نیز به سمت استفاده از 10 بیایند؛ یکی از نکات حائز اهمیت در این نسخه جدید تغییر شکل رابط کاربری به اقتضای زمان استفاده از کیبورد و ماوس است.

منوی استارت نیز در این نسخه تغییر شکل داده و با گرافیک مدرن مایکروسافت سازگار شده است اما کاربران هر زمان تمایل داشته باشند می‌توانند به محیط مترو با کاشی‌های زنده نیز منتقل شوند.

اکنون این نسخه در اختیار توسعه دهندگان این شرکت قرار گرفته و مجوز دانلود برای رایانه نیز به همه داده شده تا نسخه‌ای از آن را تست کنند.

اخباری به شکل غیرموثق مبنی بر احتمال عرضه نسخه رسمی این سیستم عامل در ماه ژانویه به گوش می‌رسد و البته گفته شده که این کار را در نمایشگاه CES که در آن حضور خواهد داشت، انجام نخواهد داد.

قرار است مایکروسافت کنفرانس ویژه‌ای در این خصوص داشته باشد تا ویندوز 10 را برای تبلت و موبایل هم رونمایی کند.

قرار است این ویندوز با کارایی جامع در اختیار تمامی پلتفرم‌های مایکروسافتی رایانه، تبلت، موبایل و ایکس باکس وان قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک