مسئولان مصری تهدید کردند علیه تظاهرات کنندگان از گلوله جنگی استفاده می‌کنند

مسئولان مصری تهدید کردند علیه تظاهرات کنندگان از گلوله جنگی استفاده می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مسئولان امنیتی مصر با هشدار جدی نسبت به برگزاری تظاهرات امروز جمعه ، تهدید کردند علیه تظاهرات کنندگان از گلوله واقعی استفاده خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجزیره قطر، در حالی که جبهه سلفی مصر برای برگزاری تظاهرت گسترده امروز فراخوان داده، مسئولان امنیتی مصر با هشدار جدی نسبت به برگزاری آن، تهدید کردند علیه تظاهرات کنندگان از گلوله های واقعی استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که مسئولان مصری در دو روز گذشته بیش از یکصد و 80 نفر از مخالفان «کودتا سوم ژوئن علیه محمد مرسی» را دستگیر کردند.

این دستگیری ها در آستانه تظاهراتی که قرار است امروز با شعار «انتفاضه جوانان مسلمان» برگزار شود، صورت گرفت.

در این میان تعداد زیادی نیروی امنیتی در تمام ورودی های شهر قاهره و ایستگاههای مترو مستقر شده اند و نیروهای واکنش سریع و پلیس در مرکز قاهره دیده می شوند.

در همین ارتباط وزارت دفاع مصر نیز اعلا کرد که تمام تدابیر لازم برای تامین امنیت موسسات و تاسیسات زیر بنایی اتخاذ شده و تمام نهادهای امنیتی وابسته به وزارت کشور برای تامین امنیت مردم با یکدیگر هماهنگ شده اند.

اما جبهه سلفی ( بخشی از ائتلاف ملی مخالفت با کودتا) برای برگزاری تظاهرات امروز فراخوان داده و اعلام کرد این تظاهرات مسالمت آمیز بوده و هدف از آن مقابله با « تلاش برای از بین بردن هویت اسلامی مصر» است.

همچنین کمیته هماهنگی تظاهرات امروز از مردم خواسته بود برای ادای نماز صبح در تمام مساجد حضور پیدا کرده اما از تظاهرات و یا سر دادن شعار خودداری کنند.

این کمیته با اعلام کرد اینکه تظاهرات کنندگان پس از نماز جمعه در تمام مساجد مصر حضور خواهند یافت، به تظاهرات کنندگان هشدار داد که نباید به تاسیسات عمومی و خصوصی نزدیک شد و یا شعارهای سیاسی سردهند که با رویکرد انتفاضه و هویت اسلامی و مخالفت با وابستگی به آمریکا تعارض داشته باشد.

کمیته هماهنگی تظاهرات همچنین مردم را به بالابردن قرآن و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل فراخواند.

اما جبهه سلفی مصر ضمن مخالفت با تاخیر در برگزاری تظاهرات آن را عامل ناامیدی جوانان مسلمان دانسته و تاکید کرد که نباید خونی ریخته شود.

مصطفى البدری عضور دفتر سیاسی جبهه سلفی نیز تاکید کرد که این تظاهرات مسالمت آمیز خواهد بود.

نکته قابل ملاحظه اینکه گروههای و جریان های سلفی مصر از زنان این کشور خواستند تا در تظاهرات امروز در مناطق مختلف این کشور به جای شرکت فقط فیلمبرداری کنند.

خالد سعید سخنگوی جبهه سلفی مصر اعلام کرد: با توجه به شرایط بحرانی کنونی مصر، زنان نباید در تظاهرات امروز مصادف با 28 نوامبر مشارکت کنند  و وظیفه آنان تبلیغ افکار جبهه سلفی در شبکه های اجتماعی در اینترنت و فیلمبرداری از این تظاهرات و تکبیر گفتن از بالکن های منازل است.

این در حلای است که جبهه سلفی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی  فیسبوک برای تشویق طرفداران خود به برگزاری تظاهرات روز جمعه از آنان خواست خود را برای شهادت آماده کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان