۳کشته و ده‌ها زخمی در درگیری بین نیروهای امنیتی مصر و معترضان+تصاویر

3کشته و ده‌ها زخمی در درگیری بین نیروهای امنیتی مصر و معترضان+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: معترضان مصری بعد از نماز جمعه امروز تظاهراتی با عنوان «انتفاضه جوانان مسلمان» ، برگزار کردند که به درگیری نیروهای امنیتی این کشور با تظاهرات کنندگان و کشته شدن۳ نفر و زخم شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، معترضان مصری امروز جمعه بعد از نماز در استان‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند که با تدابیر شدید امنیتی مواجه شدند و با ادامه تظاهرات درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شدت یافت که بر اثر آن 3 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند و نیروهای امنیتی همچنین بیش از 145 نفر را در سراسر این کشور بازداشت کردند.

انفجار بمب در نزدیکی میدان التحریر

به گفته منابع مصری یک بمب دست ساز در نزدیکی میدان التحریر واقع در مرکز قاهره منفجر شد که البته تلفات انسانی در برنداشت.

این در حالی است که نیروهای امنیتی در حال خنثی سازی یک بمب دیگر هستند.

تلویزیون مصر نیز اعلام کرد که یک فرد ناشناس موتور سوار که احتمالا عامل پرتاب دو بمب دست ساز است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است

بازداشت 145 تن از تظاهرات کنندگان

وزارت کشور مصر اعلام کرد که در جریان تظاهرات‌های امروز در استان‌های مختلف این کشور 145 تظاهرات کننده را بازداشت و 8 بمب را نیز خنثی کرده است.

بر اساس اعلام وزارت کشور مصر حالت آماده باش امنیتی آشکار در مناطق مختلف وجود دارد.

نیروهای امنیتی اسکندریه به ریاست سرلشگر «امین عز الدین» معاون وزیر کشور مصر 25 عضو اخوان المسلمین را که گفته می شود سعی داشتند جاده اسکندریه را مسدود کنند، بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی مصر تظاهرات اخوان المسلمین در مناطق العواید، ابو سلیمان و السیوف را پراکنده کرده و 25 عضو این جماعت را که سعی داشتند جاده اسکندریه را مسدود کنند، بازداشت کردند.

3 کشته و ده‌ها زخمی در درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان

سرهنگ «احمد سالم» معاون رئیس پلیس المطریه اعلام کرد که تعداد کشته های درگیری های امروز در منطقه المطریه به 3 نفر رسیده است.

وی افزود که آمار دقیق کشته ها در دست نیست اما در ابلاغیه ای که به مرکز پلیس ارائه شده، تعداد کشته ها 3 نفر اعلام شده است که شناسایی هویت آنها ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که 2 جوان مصری از منطقه «المطریه» در قاهره به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مصر کشته شده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای نیروهای امنیتی مصر با استفاده از گازهای اشک آور تظاهرات معترضان را در استان‌های مینا، کفر الشیخ، البحیره، القلیوبیه و القهلیه متفرق کردند.

از سوی دیگر منابع محلی در مصر اعلام کردند که نیروهای امنیتی به سوی معترضان در منطقه المطریه واقع در شرق قاهره پایتخت این کشور تیراندازی و خبرنگاران را از تصویر برداری منع کردند.

صدها نفر از طرفداران اخوان المسلمین بعد از نماز جمعه امروز در 3 مسیر از مساجد الرحمن الرحین، آدم و النور المحمدی در منطقه المطریه تظاهرات کردند.

جسد معترض مصری که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور کشته شده است.

بازداشت 106 عضو ائتلاف حمایت از مشروعیت

در جریان گشت زنی صبح امروز نیروهای امنیتی مصر در مناطق الغردقة و القصیر یکصد و  شش عضو ارشد ائتلاف حمایت از مشروعیت دستگیر شدند.

در همین رابطه همچنین یک افسر مصری در راه منتهی به پل سوئز در قاهره به ضرب گلوله کشته شده و دو سرباز نیز زخمی شدند.

فراخوان تظاهرات در چندین استان و آماده باش نیروهای امنیتی

این در حالی است که بر اساس فراخوان جبهه سلفی مصر برای برپایی  تظاهرات تحت عنوان «انتفاضه جوانان مسلمان» قرار است تظاهرات پس از نماز جمعه برگزار شود.

اکنون نیروهای امنیتی در بیشتر استان‌های این کشور به حالت آماده باش درآمده‌اند و نیروهای امنیتی به صورت گسترده در اسماعیلیه برای مقابله با تظاهرات آماده شده‌اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان