ولید المعلم: هدف واقعی ائتلاف نظام سوریه است

ولید المعلم: هدف واقعی ائتلاف نظام سوریه است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه حملات ائتلاف ضد داعش این گروه تروریستی را تضعیف نکرده است گفت هدف واقعی این ائتلاف نظام سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری المیادین، تاکید کرد که روابط کشورش با روسیه ائتلافی راهبردی است.

ولید المعلم با اشاره به قراردادهای تسلیحاتی بین مسکو و دمشق گفت: روسیه به اجرایی کردن قراردادهای تسلیحاتی خود با سوریه پایبند است.

هدف واقعی ائتلاف نظام سوریه است

المعلم با متذکر شدن اهداف پشت پرده ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا تاکید کرد: ما اهداف واقعی ائتلاف بین المللی را می‌دانیم و سخنان علنی آمریکا نشان می‌دهد که هدف واقعی این ائتلاف نظام سوریه است.

اگر واشنگتن می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند باید ابتدا کشورهای را به رعایت قطعنامه 2178 شورای امنیت ملزم کند؛ ولی واشنگتن این تلاش را انجام نداده است و همچنان هر ماه هزار تروریسم از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

حملات ائتلاف داعش را تضعیف نکرده است

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تاثیر حملات ائتلاف مبارزه با داعش بر روی این گروه تروریستی افزود: همه گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش بعد از دوماه از شروع حملات ائتلاف ضعیفتر نشده است.

وی تاکید کرد: این ائتلاف نمی‌خواهد که داعش را شکست دهد؛ زیرا کشورهایی در منطقه عضو این ائتلاف هستند که جنبش‌های تند رو را تغذیه کرده‌اند.

طرح ترکیه برای تجزیه خاک سوریه

وی با اشاره به حمایت های ترکیه از گروه تروریستی داعش گفت: باید سوالی در این زمینه مطرح شود که رابطه ایدئولوژیک بین داعش و حزب عدات و توسعه در ترکیه چیست ؟

معلم گفت: عناصر داعش چگونه به شمال سوریه رسیده‌اند؟  همه این افراد از طریق ترکیه آمده‌اند.

وی با اشاره به طرحی که ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در دخل خاک سوریه بر عملی کردن آن اصرار دارد، گفت: خطرات طرح ترکیه را که منعکس کننده طمع آنکارا به خاک سوریه است، با مقامات روسیه بررسی کردیم. این طرح ترکیه در نهایت باعث ایجاد کانون‌هایی در سوریه و در نهایت تجزیه خاک این کشور خواهد شد.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که ملت سوریه با تمام قدرت خود در برابر این گرایش ترکی عثمانی خواهد ایستاد.

قراردادهای تسلیحاتی زیادی با وزارت دفاع روسیه داریم

ولید المعلم با تشریح نتایج سفرش به مسکو گفت: ما از چهارچوب قراردادها خارجه نشده‌ایم و بین ما و وزارت دفاع روسیه و شرکت‌های مختلف این کشور قرارداهایی برای تحویل به سلاح‌های مختلف به ارتش سوریه داریم و برخی از رسانه‌های مغرض که منعکس کننده سیاست برخی از کشورها هستند، تلاش می‌کنند که در مورد روابط مسکو و دمشق تردید ایجاد کند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به روابط صمیمی کشورش با روسیه گفت: روابط سوریه با روسیه هیچ گاه تحت تاثیر حوادث اوکراین و کاهش مصنوعی قیمت‌های نفت قرار نمی‌گیرد.

بررسی گفت‌و‌گوی «سوری ــ سوری» با رئیس جمهور روسیه

ولید المعلم همچنین از نتایج دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد و گفت دیدار با پوتین بر ادامه حمایت و پیشتیبانی مسکو از حکومت سوریه در مبارزه با ترورسیم تاکید می‌کند.

وزیر خارجه سوریه گفت: با پوتین افکار روسیه را در مورد گفت‌و‌گوی سوری سوری بررسی کردیم و بر سر ابزارهای برای مشورت به توافق رسیدیم.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان