بینش بسیجی آرامش را در کشور به وجود آورده است

بینش بسیجی آرامش را در کشور به وجود آورده است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه شهرستان بشرویه گفت:حرکت در راستای بینش بسیجی و پیروی از ولایت فقیه و رهبری امنیت و آرامش را در کشور به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بشرویه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بشرویه به ایام ماه صفر و شهادت بی بی حضرت رقیه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه کربلا در سال 61 محرم، حادثه بسیار تلخی بود تا آنجا که حضرت محمد (ص) در مورد شخصیت امام حسین (ع) فرمودند امام حسن و امام حسین دو سرور و آقای بهشت هستند که نشان از جایگاه بزرگ این امام همام دارد.

وی افزود: با واکاوی جریان واقعه عاشورا در می‌یابیم که فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب شد قیام عاشورا رخ دهد و تفرقه بزرگ جهان اسلام ناشی از نادیده گرفتن این فریضه بزرگ الهی است.

خطیب جمعه بشرویه رواج معروف در جامعه را از عوامل نابودی منکرات دانست و گفت: اگر مصادیق معروف در جامعه گسترش پیدا کند و درستکاری و دلسوزی بین مسلمانان به وجود آید دیگر جایگاهی برای منکر باقی نمی‌ماند از این رو باید روحیات اخلاقی مورد قبول قرآن کریم و اهل بیت (ع) را در جامعه رواج دهیم.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین تصریح کرد: جامعه‌‌ای که منکرات در آن رواج پیدا کند و مسلمانان در برابر شیوع معاصی در جامعه بی‌تفاوت بوده و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجهی کنند مورد خشم و غضب الهی قرار می‌کنند.

وی با اشاره به مصادیق معروف در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین معروف‌های جامعه اسلامی، کمک به مسلمانان  و خوشحال کردن دل مومن است که از بزرگترین مصادیق معروف است و موجب رواج محبت و دوستی بین بندگان الهی شده و این معروفات در عالم برزخ به کمک انسان می‌آید.

امام جمعه بشرویه ضمن تقدیر از برنامه‌‌های هفته بسیج اظهار داشت: اگر حضور بسیج در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور طور دیگری رقم می‌خورد به طوری که امروز دشمن جرات ندارد کوچک‌ترین جسارتی به ایران اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین امنیت و آرامش را در سایه تفکر بسیج و ولایت فقیه دانست و گفت: حرکت در راستای بینش بسیجی و پیروی از ولایت فقیه و رهبری  امنیت و آرامش را در کشور به وجود آورده است و در زیر چتر ولایت باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی جهادی‌وار عمل کرد.

وی با اشاره به نزول برکات الهی در بشرویه گفت: نزول 12 میلی‌متر برکات الهی بر بشرویه، جای شکر و سپاس از ایزد متعال دارد و باید در برابر این نعمت بزرگ خداوند، وظیفه خود را که همان ادای بندگی و به جای آوردن واجبات دینی است را  به جا آوریم.

امام جمعه بشرویه با اشاره به مناسبت‌های هفته به روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: نیروهای دریایی برای امنیت کشتی‌ها و مرزهای دریایی کشور جانانه آماده دفاع هستند و با وجود تحریم‌هایی که دشمنان بر ایران تحمیل کردند، توانستیم با ایستادگی و بهره‌گیری از فرصت تحریم به صلابت و قدرت برسیم و امروز مرزبانان کشور ایران اسلامی در مرزهای دریای، زمینی و هوایی به اقتدار قابل توجهی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین  به شهادت عماریاسر در صفین اشاره و بیان کرد: عمار یاسر آنقدر به پیامبر اکرم (ص) محبت می‌ورزید که در واقع جنگ صفین در سپاه امیرالمومنین قرار داشت و الگوی بزرگ ولایت پذیری بود.

وی تاکید کرد: امروز گروه‌های تکفیری به عنوان یک معقوله بین‌المللی قرار گرفتند وهدف اصلی آنها تخریب چهره اسلام است  که با وجود پیروی مردم از ولایت فقیه و مراجع شیعه هیچ‌گاه به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

امام جمعه بشرویه شهید مدرس را از الگوی مبارزان اسلامی نام برد و گفت: شهید مدرس در برابر طاغوت ایستادگی کرده و در 27 ماه مبارک رمضان و در 10 اذر توسط نیروهای مزدور به شهادت می‌رسد که شهادت مردان بزرگی همچون شهید مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی، اهمیت فرهنگ اسلام ناب محمدی را می‌رساند و باید در راه شهدای اسلام ثابت قدم بمانیم.

وی به روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: معلولان جزو از اقشار مهم و حساس جامعه هستند و باید در راستای رفع نیازهای آنها تمام دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon