رسانه‌ها برای برچیده شدن آئین‌های غلط از جامعه فرهنگ‌سازی کنند

رسانه‌ها برای برچیده شدن آئین‌های غلط از جامعه فرهنگ‌سازی کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه ارومیه گفت: رسانه‌ها و سایت‌های خبری برای برچیده‌شدن آئین‌های غلط از جامعه به ویژه جلوگیری از آئین‌های غلط که در مراسم‌های مربوط به فوت افراد به غلط ترویج شده فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر رعایت تقوا در جامعه اظهار کرد: نهادینه سازی تقوا با بررسی مباحث مربوط به آخرت و قیامت و یادکرد مداوم آنها حاصل می شود و آبادسازی آخرت با انجام عمل صالح امکان پذیر می شود و سزاوار است مومنین با آراسته سازی خود به انجام اعمال صالح زمینه عاقبت به خیری خود در دنیا و آخرت را فراهم سازند.

وی با پیگیری سلسه مباحث مربوط به ازدواج تصریح کرد: مومنین در انتخاب همسر باید پاک ترین افراد را انتخاب کنند به طوری که آنها به انجام عمل صالح شهره باشند نه اینکه گفته شود این فرد فلان ویژگی ناشایست را دارد و همان ویژگی کم اهمیت تلقی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی کوچک شمردن شرب خمر در برخی خانواده ها را بسیار قابل تأمل و ناهنجار توصیف کرد و گفت: در آموزه های دینی تمامی عناصر تاثیرگذار در پروسه مشروبات حرام مورد لعن و نفرین خداوند قرار گرفته اند و مشروب خوار همسان کفار ذکر شده و عقوبت هایی سختی برای آنان اعلام شده است.

قریشی سرو شدن مشروبات حرام در برخی مهمانی ها را مورد نکوهش شدید قرار داد و از شرکت مومنین در چنین مهمانی هایی بر حذر داشت و خواستار برخورد مومنین با چنین پدیده هایی شد.

وی با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت های این نیرو را ارزشمند و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: خدمت در لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران که مزین به نام مبارک الله است افتخاری ارزشمند محسوب شده و داشتن فرماندهی همچون مقام معظم رهبری برای نیروهای مسلح کشورمان این افتخار را دو چندان می کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 اظهار کرد: تیم دیپلمات ایرانی همچون گذشته باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار داده و اجازه تعدی دشمن به منافع ملی کشورمان را ندهد و از هویت و حقوق مردم ایران اسلامی به شایستگی محافظت کند.

وی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب تفکر بسیج مزین به دو شاخصه احساس مسئولیت انسانی و الهی به همراه بصیرت و روشن بینی است بنابراین تمامی کسانی که در هر مسئولیتی به این مملکت خدمت می کنند با دارا بودن این شاخصه ها در شمار بسیجیان به شمار می آیند.

قریشی تصریح کرد: تا تفکر متعالی بسیج در این مملکت هست لطف خدا و برکات الهی نیز هست.

وی با دعوت از تمامی شهروندان آذربایجان غربی که در هر کجای کشور یا دنیا هستند به انجام سرمایه گذاری در این استان گفت: با همت مردم خود این سرزمین می تواند عقب ماندگی های منطقه که سالیان سال استمرار داشته جبران شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برخی سیئات که به غلط به شکل حسنه درآمده و مومنین را در رنج و عذاب قرار داده اظهار کرد: بر اساس آموزه های دینی وقتی فردی از یک خانواده ای فوت می کند همسایگان و آشناها باید تا سه روز طعام به منزل متوفی ببرند و بستر آرامش خانواده تازه درگذشته را فراهم آورند در حالیکه در منطقه ما درست بر عکس این رفتار می شود و با فوت یک نفر خانواده متوفی با متحمل شدن میلیون ها تومان هزینه ناخواسته، درگیر پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تکفین، تدفین و ترحیم می شود که این پدیده بسیار ناخوشایند است.

وی با دعوت از رسانه ها و سایت های خبری برای فرهنگ سازی در تصحیح این چنین پدیده هایی تصریح کرد: آشناسازی مردم با سبک زندگی اسلامی که متضمن بهترین راهکارهای لازم برای گذران الهی مسیر زندگی است از جمله کارهایی است که می تواند در رسانه ها پیگیری شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon