هدف دشمن از راه‌اندازی فتنه تکفیر، اسلام هراسی است

هدف دشمن از راه‌اندازی فتنه تکفیر، اسلام هراسی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قیدار گفت: جریان‌های تکفیری با استفاده از اسم و نام مسلمانی و با پوشش اسلام برای مبارزه با اسلام ناب آمدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قیدار، حجت‌الاسلام سید علی طالبی در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته قیدار ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مدرس و روز مجلس اظهار داشت: صراحت بیان، نفوذ ناپذیری، مخالفت با امتیاز طلبی و تبعیض و عدالت خواهی از ویژگی های بارز شهید مدرس بود که بیرق مبارزه را در آن دوران خفقان به تنهایی به دوش کشید و همه بیگانگان را تحقیر کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از صفات برجسته شهید مدرس به عنوان الگوی مجسم و کامل بهره گیرند و با الگو قرار دادن ایشان از استقلال خواهی، شجاعت، عدم مرعوبیت و عدم آلوده شده به فساد ، راه و یاد او را زنده نگه دارند، ابراز کرد: نماینده‌ه‏اىی که اخلاق پاک، جیب پاک،هدف پاک و متعالى دارند، هرگز در تصویب و نظارت، دست و دلش نمى‏‌لرزد و مقام و رتبه دیگران نمى‏‌تواند او را تحت تاثیر قرار دهد، چنین شخصى در هر جا که باشد از مردم قدر مى‏‌بیند و در صدرش مى‏نشانند چرا که مردم، چشمان تیزى دارند و حقایق را آن‏گونه که هست مى‏‌بینند نه آن چنان که به آن‏ها مى‏‌نمایانیم.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: مجلس در شأن انقلاب اسلامى، مجلسى است که بازوى کارآمد نظام و رهبرى براى حل مسائل اساسى کشور باشد و مجلس کارآمد اولاً نیازهاى واقعى مردم را در سطح ملى مى‏شناسد و به ‏اصطلاح درد آشناى مردم بوده ، ثانیاً قوانینى در راستاى گره‏‌گشایى از این مشکلات و نیازها تصویب می‌کند.

حجت‌الاسلام طالبی عنوان کرد: یکى از مهمترین توقعات مردم از مجلس آن است که بدون فوت وقت و با برنامه‏ریزى حساب ‏شده براى حل مشکلات اقتصادى و اجتماعى چاره ‏اندیشى کنند و مسؤولیت خود را در قبال مردم ایران و خون شهیدان والامقام انجام دهند تا بلکه محرومیت‏‌ها و فشارهایى که هنوز برگردن پابرهنگان و مستضعفان یا به تعبیر امام راحل، «ولى نعمتان» جامعه سنگینى مى‏کند، برطرف شود.

وی  ابراز کرد: مجلسیان امروز باید بیش از پیش بر هماهنگى و ایجاد تفاهم با قواى دیگر، تلاش کنند که این هماهنگی و تفاهم با قوای دیگر است که کشور را از نابسامانى بیرون مى‏‌آورد و دشمن را نا امید می‌سازد.

امام جمعه قیدار با اشاره به اجلاس علمای اسلام در قم ابراز کرد: اجلاس علمای اسلام در قم با حضور بیش از 300 شخصیت خارجی از اقصی نقاط بلاد اسلامی  که با موضوع بررسی خطر تکفیر و افراط نقطه عطفی برای پرده برداری از چهره شوم جریان فتنه تکفیر برگزار شد تا به فضل خدا، با رسیدن به وحدتی عمیق و گسترده در سراسر کشورها اسلامی ریشه این فساد خشکانده شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری اجلاس علما در قم تصریح کرد: هدف این اجلاس که به همت و تلاش اندیشمندان و علما و در راس آنها مراجع  عظام تقلید آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی تشکیل شد این بود که چهره واقعی اسلام راکه جز رحمت، امنیت، عدالت و حریت را به بشریت نمی‌بخشد را معرفی کنند و پرده از توطئه دشمن بردارند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به دستاوردهای این اجلاس عنوان کرد: این اجلاس، با موفقیت و با درک فیض زیارت ولی امر مسلمین، روشنگری و هدایت‌های قاطع و نافذ معظم له به کار خود پایان داد.

هدف دشمن از راه‌اندازی فتنه تکفیر اسلام هراسی است

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی به سرکردگی مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیزم، برای شکستن خط مقاومت اسلامی و مهار جریان عظیم  بیداری اسلامی، تمامی ظرفیت سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی را به کار گرفته و در این جهت دولت‌های مرتجع و وابسته به خود مثل عربستان در جهان اسلام را به خدمت گرفته هرچه توان داشتند برای توطئه‏ علیه ملت‏های مسلمان به کار گرفتند.

امام جمعه قیدار عنوان کرد: جریانهای تکفیری و افراطی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان محور شرارت، در شکلها و قالب‏‌های  شوم همچون طالبان، القاعده شکل گرفت و اکنون به صورت مرموزتر و خطرناک‌تر در کشورهای مختلف به ‏ویژه مناطقی از سوریه و عراق، به نام داعش شکل گرفت و خطرناکی این جریان به دو ویژگی اصلی است که در این گروه وجود دارد که باید همواره مورد توجه اندیشمندان و عالمان تمامی فرق اسلامی  قرار داشته باشد.

وی با اشاره به این ویژگی‌ها گفت: جریان‌های تکفیری با استفاده از اسم و نام مسلمانی و با پوشش اسلام برای مبارزه با اسلام ناب آمدند که در ذهن‌ها اسلام آمریکایی، اموی و یزیدی زنده می کند، از همان نقشه‏های روباه پیر یعنی انگلیس که  در ظاهر مبنی بر اسلام اما به واقع علیه اسلام و مذهب  هستند استفاده می کنند و به عنوان عمله استکبار، بیشترین خدمت را به اردوگاه استبداد و استثمار و کفر و الحاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام طالبی خاطر نشان کرد: مشخصه دوم هدف فتنه تکفیر، نشان دادن چهره‏ای زشت و خشن از اسلام و مسلمین به دنیاست، همان بحث اسلام‏هراسی، که مدت‌ها در دستور کار دشمنان اسلام قرار دارد، جنایت، وحشیی‌گری و کشتارهای گسترده آن‏هم با ابزار و آلاتی غیرمعمول که حیوانات درنده در برابر این نوع جنایات شرم می‌کنند.

وی با محکوم کردن حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: این اقدام وحشیانه، حاکی از آن است که تحریم گسترده انتخابات شکست خورده بحرین، برای رژیم آل خلیقه چقدر دردناک بوده است که آن ها در صدد انتقام برآمدند و ما باز در این قضیه شاهد سکوت مرگبار  دولت های مدعی حقوق بشربودیم که نه تنها سکوت کردند بلکه به این اقدام وقیح چراغ سبز نشان می دهند.

امام جمعه قیدار بیان کرد: خبرها حاکی از این است حکومت به اتهام واهی، تشویش اذهان عمومی تصمیم به تعطیلی کشاندن نماز جمعه شیخ عیسی قاسم گرفته و این‌ها همه نشان دهنده این بوده که وحدت مسلمین ونماز جمعه که نماد وحدت مسلمین چقدر دشمن شکن بوده و بدون تردید رژیم آل خلیفه با این اقدامات گور خود را می کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon