اعتراضات مردمی فرگوسن پرده از خوی مدعی حقوق بشر آمریکا را کنار زد

اعتراضات مردمی فرگوسن پرده از خوی مدعی حقوق بشر آمریکا را کنار زد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تبریز با بیان اینکه اعترضات مردمی فرگوسن پرده از خوی مدعی حقوق بشر آمریکا را کنار زد، گفت: اعترضات مردمی فرگوسن پرده از خوی مدعی حقوق بشر آمریکا را کنار زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به ادامه اعتراضات مردمی علیه سیاست ‌ای تبعیض نژادی در فرگوسن آمریکا و کشانده شدن اعتراض ها به دیگر کشورها اظهار کرد: پرده از خوی مدعی حقوق بشر کنار رفته و جهانیان را به واکنش وا داشته است .

وی با اشاره به کشته شدن سالانه 400 سیاه پوست در آمریکا توسط پلیس تصریح کرد: آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است و حق ندارد ایران را به خاطر اعدام چند قاچاقچی محکوم به نقض حقوق بشر کند.
خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز مشکل اصلی کشورهای غربی در مذاکرات هسته ای را اقتدار ایران دانست و اظهار کرد: آنها تا اقتدار ایران را نشکسته و جلوی پیشرفت ایران را نگیرند، حاضر به توافق نخواهند شد.

وی با اشاره به تمدید مذاکرات 1+5، زیاده خواهی آمریکا را دلیل به تفاهم نرسیدن دانست و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی چشم دیدن ایران قدرتمند را ندارند و به همین جهت از برداشتن تحریم‌ها واهمه دارند.

آیت الله شبستری با اشاره به بیانات رهبری در جمع بسیجیان با این مضمون  در صورتی که توافق صورت نگیرد ما زیان نمی کنیم ، خود آمریکا ضرر می بیند  و همچنین ما به اعتماد آمریکا نیاز نداریم و آب ما با استکبار در یک جوی نمی رود، اظهار کرد: دولتمردان آمریکا با سیاست دوگانه در خصوص ایران به جایی نمی‌رسند.

وی بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و افزود: این کنگره با ابتکار دو تن از مراجع بزرگ عالم تشیع آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله العظمی سبحانی با هدف شناساندن ماهیت واقعی جریان تکفیری و اجماع علمای مسلمان علیه این گونه جریان‌ها برگزار شد که علما و بزرگان جهان اسلام در آن اعلام کردند صحنه‌‌گردان جریان تکفیری در کشورهای عراق، سوریه و... اسرائیل و آمریکا و متحدانشان هستند.

این عضو خبرگان رهبری جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی را یکی از اهداف اصلی ایجاد گروه‌های تکفیری ذکر کرد و یادآور شد: علمای جهان اسلام همه در صف واحد علیه تکفیری‌ها جبهه‌گیری کردند و به دنیا نشان دادند که دین اسلام از این گونه جریان‌های ضد انسانی به دور است.

وی  با اشاره به دهم آذر و شهادت آیت الله مدرس که به  روز مجلس  نامگذاری شده است، اظهار کرد: سیره این شخصیت بزرگوار اسوه و الگو برای نمایندگان مجلس باشد.

امام جمعه تبریز  هفتم آذر سالروز نیروی دریایی را یادآور شد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نیرو، تصریح کرد: نیروی دریایی با جانفشانی‌های خود در دوران دفاع مقدس و پس از آن با هوشیاری و آمادگی در حراست از مرزهای آبی ایران اسلامی بزرگ نشان دادند که شایسته جاودانگی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نیرو، تصریح کرد: نیروی دریایی با جانفشانی‌های خود در دوران دفاع مقدس و پس از آن با هوشیاری و آمادگی در حراست از مرزهای آبی ایران اسلامی بزرگ نشان دادند که شایسته جاودانگی هستند.


انتهای پیام/

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon