ادغام منابع درمانی، صندوق‌های بیمه‌ای را با چالش روبه‌رو می‌کند

ادغام منابع درمانی، صندوق‌های بیمه‌ای را با چالش روبه‌رو می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ادغام منابع درمانی، صندوق‌های بیمه‌ای را با چالش روبه‌رو می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدتقی نوربخش در نشستی که با عنوان بررسی طرح ادغام بخش‌های درمانی صندوق‌های بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: طرح ادغام منابع درمانی صندوق های بیمه‌ای فردا و یا پس فردا در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود اما این ادغام به 3 دلیل دچار اشکال است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت نرخ حق بیمه در صندوق‌های بیمه‌ای، مأخذ دریافت حق بیمه و تفاوت در مکانیزم صندوق‌های مختلف این طرح با چالش روبه‌رو می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در لایحه دولت نیز ادغام منابع درمانی صندوق‌های بیمه‌ای نیز دیده می‌شده است و با قانون برنامه پنجم توسعه نیز مغایرت دارد.

نوربخش افزود: در تبصره‌ها و ماده38 قانون برنامه پنجم توسعه نیز پیش‌بینی‌هایی برای سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که ادغام منابع درمانی جزو این موارد نیست.

وی گفت: طرح ادغام منابع درمانی سازمان تأمین اجتماعی با اصول حرفه‌ای بیمه‌ای مغایرت دارد و در همین خصوص نیز فردا با نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جلسه‌ای در این خصوص خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی حق‌الناس و منابع سایر صندوق‌های بیمه‌ای بیت‌المال است.

نوربخش افزود: دغدغه نخست نمایندگان مجلس ارائه سطح یکسانی از خدمات درمانی است دغدغه دوم نیز دفترچه‌های متفاوت بیممه شدگان است که براساس تدابیری که در سازمان تأمین اجتماعی و دبیرخانه شورای بیمه صورت گرفته کارت هوشمند درمان به صورت یکسان برای بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی 39 میلیون بیمه شده را تحت پوشش خود دارد که بنده به عنوان مدیرعامل این سازمان باید از منابع این صندوق بیمه‌ای حمایت کنم؛ جامعه کارگری و کارفرمایی از شرکای این سازمان هستند که مخالف طرح ادغام بخش درمانی سازمان با سایر صندوق‌های بیمه‌ای هستند ضمن این‌که براساس اصول بیمه‌ای و مکانیزم‌های متفاوت صندوق‌های بیمه‌ای اجرای این طرح صندوق‌ها را با چالش روبه‌رو می‌کند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon