هدف تشکیل گروه‌های تکفیری از سوی استکبار، ضربه زدن به اسلام است

هدف تشکیل گروه‌های تکفیری از سوی استکبار، ضربه زدن به اسلام است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اصفهان گفت: گروه‌های تکفیری به دنبال آن هستند که دین مبین اسلام را در نظر جهانیان زشت جلوه داده و این مسئله روشن‌گر آن بوده که چنین گروه‌هایی را استکبار تشکیل داده تا به‌وسیله آن‌ها بتواند به اسلام ضربه وارد آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان در مسجد امام (ره) با دعوت خود و تمامی نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، به اهمیت زکات در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: یکی از اصول و واجبات مهم اسلامی، پرداخت زکات توسط کسانی است که عمل به این فریضه بر آنان واجب است.

وی افزود: انفاق در زبان فارسی به‌معنی خرج کردن بده و زکات و خمس نیز به‌نوعی انفاق به‌حساب می‌آیند و در کلام‌الله مجید بیش‌تر از 70 آیه درباره انفاق مطرح شده و پاداش کارهای خوب و دیگر حسناتی از این دست، 10 برابر بوده، درحالی‌که پاداش انفاق بر اساس آیات قرآن کریم، 700 برابر است.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به هفته بسیج و تبریک آن به بسیجیان و تمامی آحاد ملت ایران تصریح کرد: بسیجیان عزیز، همواره دل رهبر معظم انقلاب را شاد می‌کنند و خوشبختانه امسال هفته بسیج شایسته‌تر از سالیان گذشته برگزار شد و فرصتی فراهم آمد تا بسیجی‌ها با مقام معظم رهبری بیعتی مجدد داشته باشند.

وی به 7 آذر روز نیروی دریایی اشاره کرده و گفت: امروزه نیروهای مسلح ما نه‌تنها توان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را داشته و توان کمک به سایر کشور‌ها نیز وجود دارد؛ خوشبختانه ما درباره نیروهای مسلح‌مان به‌شکل معجزه‌آسایی رشد کرده‌ایم و در حال حاضر قادر هستیم که دریا را برای کشور‌های دیگر هم امن کنیم.

نماینده‌ ولی فقیه در استان اصفهان در تشریح دلیل چنین پیشرفتی، بیان کرد: ایمانی که در نیروهای مسلح ما وجود داشت و دارد، موجبات پیشرفت ایشان را در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن، رقم زده و باید سعی کنیم این ایمان هرچه بیش‌تر تقویت شود تا با اتکا بر آن و با کمک سلاح‌هایی که در اختیار داریم، بر تمامی دشمنان پیروز شویم.

وی با اشاره به هفتمنی روز از ماه صفرالمظفر که بر اساس برخی روایات مصادف با میلاد باسعادت امام موسی ‌بن‌ جعفر (ع) و به روایتی دیگر مقارن با سالروز عروج ملکوتی و به شهادت رسیدن امام حسن مجتبی (ع) بوده، گفت: امام موسی کاظم (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان درحالی‌که تنها 20 سال داشتند به مقام امامت رسیدند و تا 15 سال بعد، این مقام شامخ را به‌شایستگی عهده‌دار بودند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با تأکید بر هراس فراوان هارون‌الرشید از این امام همام، خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) حتی در کاخ هارون‌الرشید مرید داشتند که به‌عنوان نمونه می‌توان از علی‌ بن ‌یقطین نام برد که زمانی هارون بر اثر سعایت خبرچینان درصدد برآمد پی ببرد که آیا او واقعاً شیعه است یا خیر؟ که تدبیر به‌موقع امام موسی ‌بن‌ جعفر (ع) مانع آشکار شدن راز این مرید وفادار گشت.

وی به این مورد تاریخی که عده‌ای گمان می‌بردند امام موسی کاظم (ع) همان مهدی موعود (عج) می‌باشند نیز پرداخت و تصریح کرد: بعضی از مردم آن زمان به‌واسطه رشادت‌ها و فعالیت‌های بسیار این امام همام تصور می‌کردند که ایشان‌‌ همان امام موعود هستند؛ بنابراین فرقه هفت‌امامی از همان زمان و براساس چنین طرز تفکری بود که شکل گرفت.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه امروز با اشاره به برپائی "کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام"، گفت: مقام معظم رهبری در جمع میهمانان کنگره، بیانات بسیار مهم و ارزشمندی را پیرامون برائت از تکفیری‌ها ایراد فرمودند. در شرایط کنونی، گروه‌هایی در اسلام پا گرفته‌اند که تمامی افراد مسلمین به‌جز خودشان را کافر به‌شمار می‌آورند.

وی سابقه تشکیل چنین گروه‌هایی را از دوران امامت حضرت علی (ع) عنوان و تأکید کرد: عاقبت بدون رهبر حرکت کردن، گمراهی بوده و زندگی بدون ولایت بسیار فاجعه‌آمیز است و خوارجی که در زمان امیرالمؤمنین (ع) و در جنگ نهروان سر برآورده بودند هم رهبری نداشتند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد عمده گمراهی‌های امروزی گروه‌های تکفیری نظیر داعش را بی‌بهرگی آن‌ها از ولایت ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: این گروه‌های تکفیری دو ضربه به پیکره اسلام وارد می‌آورند؛ یکی این‌که نفوس مسلمین را به قتل می‌رسانند و دیگری این‌که دین مبین اسلام را در نظر جهانیان زشت جلوه می‌دهند که به‌خصوص مورد دوم روشن‌گر این نکته بوده  که چنین گروه‌هایی را استکبار تشکیل داده تا به‌وسیله آن‌ها بتواند به اسلام ضربه وارد آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon