مسلح شدن کرانه باختری خواب اسرائیل را برهم می‌زند

مسلح شدن کرانه باختری خواب اسرائیل را برهم می‌زند

خبرگزاری تسنیم:امام جمعه شهرری گفت: در چند روز اخیر شاهد تصویب طرح دولت صهیونیستی یهود در کابینه رژیم صهیونیستی بودیم، با شروع انتفاضه سوم و مسلح شدن کرانه باختری این خواب بر هم زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار داشت: خداوند همه انسانها را به تقوی توصیه می‌کند زیرا انسانهای با تقوی از گناه دوری کرده و بر نفس خود غلبه دارند، رستگاری و پیروزی برای انسان‌های باتقوی است.

وی افزود: در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می‌کند که او را به بالاترین درجه یقین برساند زیرا کسانی که اهل یقین هستند طوری عمل می‌کنند که گویی خدا را می‌بینند و آنها نیز خدا را در همه حال ناظر بر خود می‌بینند.

امام جمعه شهر ری با اشاره به درجات یقین عنوان کرد: یقین نیز مانند ایمان درجات دارد از نشانه‌های آن آرامش و قوت قلب است که نصیب شخص می‌شود اهل تقوی نعمت، شادی و غم خود را از جانب خدا می‌دانند و این باور سبب آرامش آنها می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) بیان کرد: یقین نشانه‌هایی چون اعتقاد به حق بودن خدا، حق بودن مرگ، حق بودن روز قیامت و حساب آن و حق بودن بهشت و جهنم دارد و کسانی که به این امور اعتقاد دارند خود را برای رسیدن به بهشت و دوری از جهنم و حساب کتاب روز قیامت آماده می‌کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که روزهفت صفر روز تولد امام موسی کاظم(ع) و شهادت امام حسن(ع) است، گفت: بر اساس نقل شیخ مفید، شهید اول و کفعمی هفت صفر روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) است خوب است که ما هم به نقل این سه عالم توجه کنیم.

وی با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس اظهار کرد: امام راحل از مدرس بسیار یاد می‌کرد زیرا او انسانی بصیر و وظیفه‌شناس بود که از استبداد داخلی و استعمار خارجی ترسی نداشت، خوب  است که مجلسیان ما از او الگو گیری کنند تا ما در داخل و خارج کشور نگرانی نداشته باشیم.

امام جمعه شهرری بیان کرد: دریانوردان دلیر کشور ما در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برای پاسداری از مرزهای آبی کشور تلاش فراوان داشته و دارند پیامبر(ص) درباره مقام آنها می‌فرماید: کسانی که از مرزهای آبی مسلمانان دفاع می‌کنند خداوند به قطرات دریاها به آنها پاداش می‌دهد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه شام عنوان کرد: در چند روز اخیر شاهد تصویب طرح دولت صهیونیستی یهود در کابینه رژیم صهیونیستی بودیم این صرفا خوابی است که آنها می‌بینند با شروع انتفاضه سوم و مسلح شدن کرانه باختری این خواب بر هم زده می شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی گفت: امروز ناآرامی‌های ایالات متحده آمریکا به خاطر تبعیض نژادی است که دولت آمریکا بر مردم این کشور تحمیل می‌کند در حالی که کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

وی افزود: در کشور بحرین انتخابات با شکست روبرو شد دولت بحرین برای جبران این شکست سران نهضت ملی را تحت فشار قرار داده و به منزل آیت‌الله عیسی قاسم یورش برده است.

امام جمعه شهرری طی تذکری به بسیجیان بیان کرد: با پایان یافتن هفته بسیج نباید تصور شود که مسئولیت بسیجی هم تمام شده است، بسیجیان همانگونه که در پیروزی انقلاب نقش داشتند در ادامه آن نیز نقش دارند.

وی افزود: این تفکر بسیجی است که سبب تداوم این نقش بسیج می‌شود، بسیجی باید با اخلاصی شبیه اخلاص امام حسین(ع) بدون توجه به دنیا همه چیز خود را برای اسلام فدا کند.

حجت الاسلام شاهچراغی عنوان کرد: تیم مذاکره کننده به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه دارند و رهبری نیز از آنها حمایت می‌کند ما نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری از آنها حمایت می‌کنیم.

وی گفت: کشورهای استکباری سعی می‌کنند چنین وانمود کنند که ایران در دنیا بی‌اعتبار است در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا برای رهبر و مردم ایران احترام ویژه قائل هستند آمریکا با خوی استکباری خود بر جسم مردم حکومت کرده اما ایران بر دل مردم دنیا حکومت می‌کند.

خطیب جمعه شهرری خاطرنشان کرد: کنفرانسی که توسط دو مرجع بزرگ آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی در ارتباط با بحث تکفیری‌ها برگزار شد، با حضور 100 نفر از علماء و اندیشمندان داخلی و خارجی بود، زیرا امروز توسط داعش به سرکردگی آمریکا تفکر خلافت اسلامی در فضای مجازی منطقه در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon