افرادی از دولت پیشین کابل در ناامنی‌های اخیر افغانستان دست دارند

افرادی از دولت پیشین کابل در ناامنی‌های اخیر افغانستان دست دارند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولایت «پکتیکا» در پارلمان افغانستان بر این باور است که برخی از چهر‌ه‌های پیشین دولت کابل در ناامنی‌های اخیر این کشور دست دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نادر خان کتوازی» نماینده مردم ولایت پکتیکا در پارلمان افغانستان در مراسم یادبود قربانیان حمله انتحاری در این ولایت اعلام کرد: برخی از چهره‌های دولت پیشین افغانستان می‌خواهند با ایجاد ناامنی در این کشور، حکومت جدید را با چالش مواجه کنند.

وی در این مراسم گفت: چهره‌های اختشاش‌گر حکومت پیشین افغانستان، زورمندان، زمین خواران و قاتلان مردم این کشور هستند که از ترس حسابرسی به اعمال آنها به اعمال فشار علیه دولت دست می‌زنند.

وی افزود: حمله کنندگان انتحاری و بمبگذاران در کابل و دیگر مناطق افغانستان با کمک و همکاری افرادی از حکومت پیشین به مقاصد خود دست می‌یابند.

کتوازی تصریح کرد: از حکومت جدید افغانستان می‌خواهم تا هرچه زودتر این افراد را شناسایی و مجازات نماید.

«هلال‌الدین هلال» کارشناس نظامی نیز در این رابطه گفت: به علت ضعف اطلاعاتی نهادهای امنیتی افغانستان برای شناسایی چهره‌های خرابکاری که از حکومت پیشین باقی مانده‌اند، حملات در این کشور افزایش یافته است.

وی براین باور است که این افراد در نهادهای امنیتی و دولتی افغانستان حضور دارند و با شبکه‌های اطلاعاتی خارجی در ارتباط هستند.

هلال تأکید کرد: تا زمانی که این اشخاص در بدنه دولت افغانستان حضور دارند، ناامنی در این کشور روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: حکومت فعلی افغانستان باید هرچه سریعتر برای شناسایی و دستگیری این چهره‌ها اقداماتی را انجام دهد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان