صبای قم و صعنت نفت آبادان؛ آخرین فرصت صعود برای صبا


صبای قم و صعنت نفت آبادان؛ آخرین فرصت صعود برای صبا

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال صبای قم در هفته دوم از دور برگشت لیگ بر‌تر فوتبال نوجوانان کشور در حالی از صنعت نفت آبادان پذیرایی می‌کند که به دنبال استفاده از آخرین فرصت صعود خود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هفته ششم از فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور روز جمعه با برگزاری چند مسابقه در گروه‌های 5 گانه آغاز شد اما  آخرین دیدار هفته ششم امروز در قم برگزار می‌شود.

تیم فوتبال نوجوانان صبای قم در میان تیم‌های پایه صبا نخستین تیمی است که درگیر مسابقات رسمی خود می‌شود و در این میان، تیم صنعت نفت آبادان ششمین حریف صبا به شمار می‌رود.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و صنعت نفت آبادان در چارچوب لیگ بر‌تر نوجوانان کشور از ساعت 12 روز شنبه در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود و شاگردان مهدی کاکایی به دنبال کسب پیروزی در این مسابقه و زنده نگهداشتن امیدهای خود برای صعودند.

حضور 4 بازیکن غیر بومی در ترکیب صبا

در ترکیب تیم نوجوانان صبای قم 20 بازیکن حضور دارند در حالی که چهار نفر از این تعداد، یعنی محمدحسن محمدی، حسن عابدی‌خواه، رضا شکری و رضا دقیق بازیکنان غیر بومی هستند و در این دوره از لیگ بر‌تر نوجوانان کشور به میدان می‌روند.

حسن عزیزی و سعید احمدی‌دانا دروازه‌بان‌های تیم صبای قم محسوب می‌شوند و ابوالفضل مرادی، محمدجواد سرداری، محسن آزادیان، سعید پرواره، حسین حیدری، محمدامین کرمانی، یوسف محمدی، سیدحمیدرضا اوصیا، عرفان محمدی‌منش، میثم نصیری، اسحاق زندیه، حسین شاهی‌فرد، حسین سعادت‌مهر و سیدمحمد حسینی دیگر بازیکنان تیم فوتبال صبای قم و نفرات بومی این تیم به شمار می‌روند.

شکست در بازی رفت برابر نفت آبادان

شاگردان مهدی کاکایی در حالی روز جمعه برابر نفت به میدان می‌روند که در دیدار رفت در ورزشگاه پیروز آبادان 2 بر یک برابر این تیم بازنده شدند.

این تیم که در هفته نخست در مسابقه‌ای خانگی برابر تیم پتوی لاله اصفهان به تساوی بدون گل دست یافته بود، در دیدار برابر صنعت نفت آبادان به دنبال نخستین 3 امتیاز خود از فصل جدید بود اما شرایط به سود صبا پیش نرفت و نتیجه را 2 بر یک به حریف واگذار کرد.

گل‌های نماینده آبادان را در این مصاف، سیاوش همتی در دقیقه 35 و مرتضی نوبخت در دقیقه 67 به ثمر رساندند و تک گل صبا برای رهایی از شکست نیز کارساز نبود.

کسب 8 امتیاز از 6 مسابقه برای صبا

تیم نوجوانان صبا در 6 مسابقه برگزار شده‌اش برابر حریفان در لیگ بر‌تر نوجوانان کشور 8 امتیاز کسب کرده و محکوم به پیروزی بر صنعت نفت آبادان است.

صبا کار خود را با تساوی بدون گل خانگی برابر پتوی لاله اصفهان در قم آغاز کرد و سپس در آبادان 2 بر یک برابر صنعت نفت این شهر شکست خورد.

نماینده قم در لیگ بر‌تر در سومین مسابقه خود در قم برابر شهرداری همدان قرار گرفت و این تیم بحران زده را 5 بر یک درهم کوبید اما در چهارمین مسابقه خود که در قم برگزار شد 3 بر صفر به تیم قدرتمند مقاومت تهران باخت.

صبا سپس در کرج به دیدار پورالبرز این شهر رفت و یک بر صفر به پیروزی رسید و در ‌‌نهایت در اصفهان در آخرین ثانیه‌ها پیروزی را برابر پتوی لاله از دست داد و یک بر یک مساوی کرد.

حریفان صبا در لیگ بر‌تر، بار دیگر مقاومت

قرعه کشی فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر نوجوانان کشور انجام شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات در قالب 4 گروه 5 تیمی و یک گروه 6 تیمی قرار گرفتند و مسابقات خود را به صورت رفت و برگشت و دوره‌ای برگزار می‌کنند.

تیم فوتبال نوجوانان صبای قم در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های مقاومت تهران، پتوی لاله اصفهان، صنعت نفت آبادان، شهرداری همدان و ‌پور البرز همگروه شده است.

همگروه شدن صبای قم و مقاومت تهران جالب‌ترین نکته قرعه کشی لیگ بر‌تر بود چنان که باشگاه صبای قم ماه هاست شکایتی انضباطی علیه تیم نوجوانان مقاومت تهران را پیگیری می‌کند که در آن، استفاده تیم فوتبال مقاومت تهران در فصل گذشته لیگ بر‌تر نوجوانان کشور از بازیکنان غیر قانونی مورد اعتراض قرار گرفته است.

تیم‌های پتولای لاله اصفهان، شهرداری همدان و‌پور البرز برای نخستین بار است که در این رقابت‌ها با صبا همگروه می‌شوند اما صبا پیش از این با تیم‌های مقاومت و نفت آبادان سابقه رویارویی دارد.

کاکایی: به صنعت نفت امتیاز نمی‌دهیم

مهدی کاکایی سرمربی تیم نوجوانان صبای قم معتقد است صبا در مسابقه نخست خود به حریف آبادانی امتیازی نمی‌دهد و امید‌هایش را برای صعود حفظ می‌کند.

وی می‌گوید: همیشه نخستین بازی لیگ بازی دشواری است زیرا تیم ها‌شناختی از هم ندارند و برای آنالیز یکدیگر به شنیده‌ها اکتفا می‌کنند اما در مجموع، توانایی کسب امتیاز کامل مسابقه را داریم.

سرمربی تیم نوجوانان صبای قم می‌افزاید: کار آسانی برابر تیم‌های قدرتمند گروه‌مان در پیش نداریم اما امیدواریم امتیاز کامل بازی‌های خانگی را جمع آوری کنیم و در دیدارهای خارج از خانه حداقل امتیاز را از دست بدهیم تا بتوانیم به دور بعد صعود کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon