جزئیات نشست جلسه غیرعلنی مجلس با ظریف در خصوص مذاکرات

جزئیات نشست جلسه غیرعلنی مجلس با ظریف در خصوص مذاکرات

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امور خارجه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،  حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی بهارستان‌نشینان با وزیر امور خارجه گفت: با توجه به انجام دور نهم مذاکرات هسته‌ای در وین لازم بود مجلس به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیر در جریان ماوقع قرار گیرد و مواردی در ذهن نمایندگان وجود داشت که می‌خواستند آنها را مطرح کنند و پاسخ بگیرند؛ لذا هیئت رئیسه از آقای ظریف برای حضور در جلسه غیرعلنی دعوت کرد.

وی ادامه داد: آقای ظریف امروز طی 45 دقیقه مجلس را در جریان مذاکرات هسته‌ای و نشست‌های دوجانبه و همچنین چندجانبه قرار داد.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: وزیر خارجه همچنین درباره اختلاف نظرهای بین ایران و غرب نظیر فردو، آب سنگین اراک، تعداد سانتریفیوژها، تحریم‌ها و لغو آنها نکاتی را برای نمایندگان توضیح داد. وکلای ملت سؤالاتی را که در ذهن داشتند از ظریف پرسیدند که وی به آنها پاسخ داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در پایان جلسه غیرعلنی نمایندگان از ادامه مذاکرات اعلام حمایت و تأکید کردند چنانچه در ادامه مذاکرات بر محورهای اصلی و خطوط قرمز پایداری شود مورد حمایت مجلس خواهد بود.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده باید همان‌طور که در مسائل اساسی مقاومت کردند و تسلیم زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل نشدند، در آینده نیز همین روند را دنبال کنند که قطعاً این شیوه مورد حمایت مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon