بیش از ۱۵۰ مجوز مرغداری صنعتی در شهرضا صادر شد

بیش از 150 مجوز مرغداری صنعتی در شهرضا صادر شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بیش از ۱۵۰ مجوز مرغداری صنعتی در شهرضا صادر شده که به طور دائمی مشغول جوجه‌ریزی و پرورش مرغ و تأمین نیاز گوشت سفید هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، عبدالرضا تاکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی شهرستان اظهار کرد: شهرستان شهرضا با داشتن ظرفیت 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره و تولید بیش از 22 هزار تن مرغ دارای جایگاه ویژه‌ای در استان اصفهان است.

وی گفت: شهرضا یکی از مراکز تولید گوشت سفید مرغ در اصفهان و تامین کننده نیاز بخش زیادی از استان و استان‌های همجوار بوده و دارای کشتار گاه ذبح مرغ فعال که هر روزه شاهد صف طولانی کامیون‌های حامل مرغ از مرغداری‌ها برای کشتار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا افزود: بیش از 150 مجوز مرغداری صنعتی در شهرضا صادر شده که به طور دائم مشغول جوجه‌ریزی و پرورش مرغ و تأمین نیاز گوشت سفید هستند.

وی بیان کرد: عدم ثبات قیمت مرغ، عدم بازار مناسب و گرانی دان و داروی مورد نیاز مرغداران به عنوان یکی از دغدغه‌های مرغداران بوده و از مسئولان درخواست داریم در راستای رفع این معضل، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

تاکی بیان کرد: این مجموعه در نوع خود دارای اشتغال‌زایی خوب مستقیم و غیر مستقیم بوده و توانسته برای جمع کثیری شغل ایجاد کند و عده زیادی را مشغول کار و امرار معاش کند.

وی با بیان اینکه با یک برنامه‌ریزی منسجم می‌توانیم شاهد شکوفایی و افزایش اشتغال بیشتری در این بخش باشیم، تصریح کرد: در شهرستان شهرضا سالیانه بیش از 75 هزار تن شیر خام در دامداری‌ها و در گاوداری‌های شیرده تولید می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: شیر تولید شده برای تبدیل به ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر تحویل و پس از کنترل و نمونه‌برداری و تعیین درصد چربی و سرمایش برای تبدیل توسط تانکرهای مخصوص به کارخانجات صنایع تبدیلی در شهرک‌های صنعتی مربوطه و به کارخانه‌های شیر در اصفهان و شهرکرد تحویل می‌شود.

وی افزود: شیر تولیدی از گاوداری‌های روستایی نیز روزانه توسط خودروهای مخصوص جمع‌آوری و به ایستگاه‌های مجاز و به فروشگاه‌های مصرف تحویل شده و این امر در نوع خود اشتغال خوبی برای عده‌ای ایجاد می‌کند.

تاکی خاطرنشان کرد: سالیانه بیش از 160 تن گوشت سفید بوقلمون به بازار مصرف در شهرضا، سمیرم، لردگان و بروجن و بخشی نیز به اصفهان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت بیش از 8هزار قطعه در شهرضا فعال شده و سالیانه مقدار 160 تن گوشت سفید بوقلمون به بازار مصرف در شهرضا، سمیرم، لردگان، بروجن و بخشی نیز به اصفهان عرضه می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: گوشت بو قلمون در مقایسه با گوشت مرغ دارای چربی کمتر و پروتئین بیشتر و توصیه شده در تغذیه انسانی بیشتر مورد توجه واقع شود.

وی افزود: گوشت بوقلمون سرشار از فسفر و ویتامین‌های گروه D بوده و می‌تواند از خطر سکته مغزی، سرطان سینه و پروستات بکاهد.

تاکی اظهار کرد: گوشت بوقلمون می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز باشد و از نظر پروتئین با گوشت‌های قرمز و از نظر داشتن میزان آهن نیز با گوشت گوساله برابری می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon