علیلو: حذف یارانه پردرآمدها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند

علیلو: حذف یارانه پردرآمدها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۴ هنوز برنامه مشخصی را برای حمایت از تولید اعلام نکرده است، پیشنهاد کرد برای مقابله با افت قیمت نفت یارانه ایرانیان مقیم خارج و پردرآمدها حذف شود.

علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه انصافاً لایحه بودجه 94 وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی ندارد، اظهارداشت: دولت اعلام کرده که امسال هیچ افزایش قیمتی در هزینه های جاری ندارد همین امر باعث می‌شود تا با کسری بودجه برای تحقق اهداف روبه رو نشویم.

 وی با بیان اینکه دولت در صدد است تا با شناسایی ایرانیان خارج از کشور آنها را از لیست یارانه بگیران حذف کند، افزود: این تدبیر در کنار حذف یارانه پردرآمدها باعث می شود تا در آینده بتوانیم از ظرفیت قانون هدفمندسازی یارانه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: البته تاکنون چنین سیاست‌هایی اجرایی نشده است که نمایندگان توقع دارند دولت در خصوص حذف پردرآمدها از لیست یارانه های نقدی تصمیم جدی را انجام دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 94 سیاست روشنی برای افزایش نرخ بهره وری عنوان نشده است، افزود: افزایش نرخ بهره وری نیازمند بودجه نیست بلکه باید با اراده در حوزه مدیریت  و اعمال شیوه های مناسب فضای لازم را برای این هدف در جامعه مهیا کنیم.

علیلو با بیان اینکه برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید به اصلاح شیوه ها بپردازیم، اظهارداشت: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 94 آنچنان که باید و شاید به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توجه نشده است البته مجلس شورای اسلامی در روند بررسی احکام بودجه پیشنهادات خود را برای تنظیم بودجه 94 در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام کرده بود.

 به اعتقاد وی، مجلس شورای اسلامی در روند بررسی لایحه بودجه 94 تمام تلاش خود را برای تصویب یک بودجه منطبق با اقتصاد مقاومتی انجام خواهد داد.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر با نگاهی اجمالی به لایحه بودجه می‌توان به این نتیجه رسید که دولت هنوز برای حمایت از تولید برنامه مشخصی را اعلام نکرده است. نا گفته نماند دولت شعارهایی را هم برای مبارزه با فساد مطرح می کند اما هنوز سازوکارها را تعریف نکرده است که همین امر باعث می شود فقط این گونه مباحث در حد شعار باقی بماند و اقدام  عملیاتی صورت نگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه امسال افزایش حجم تولید اتفاق افتاده است اما مردم تأثیرات مثبت این امر را در سطح جامعه مشاهده نمی‌کنند. حتی بنده از وزیر صنایع خواستم تا برنامه های شفاف خود را در حوزه خودرو اعلام کند اما هنوز نه تنها برنامه مشخصی اعلام نشده بلکه وزیر توجهی هم به گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی را نداشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین